استاندار اردبیل از صدور پروانه بهره‌برداری فاز اول منطقه ویژه اقتصادی نمین خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۳۱۸۱
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶

صدور پروانه بهـــــره‌برداری منطــــقه ویــــژه اقتـــصادی نمین

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل  و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام‌جو اظهار کرد: جلسه‌ای که با مرتضی بانک، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، عظیم‌زاده مشاور عالی استاندار، عباسپور و آهنگری از مدیران مناطق تجاری آزاد، احمدی مدیر عامل شرکت بازرگانی شاهد برگزار و پروانه بهره‌برداری فاز اول منطقه ویژه اقتصادی نمین صادر شد.

وی افزود: این پروانه بهره‌برداری اولین پروانه در سال‌جاری است که توسط مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی صادر می‌شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه با صدور این پروانه منطقه ویژه اقتصادی نمین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار می‌شود، بیان داشت: با امضای پروانه فاز اول این منطقه ویژه اقتصادی، سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی با خرید زمین مورد نیاز از مزایای منطقه ویژه اقتصادی بهره‌مند خواهند شد.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌های اساسی فاز اول این منطقه آماده شده و سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری در آن هیچ مشکلی ندارند و بروکراسی اداری در استان نیز به حداقل ممکن خود رسیده است.

بهنامجو با اشاره به اینکه کارهای اساسی جاده دسترسی، برق‌رسانی و گازرسانی در این منطقه انجام شده است، تشریح کرد: زیرساخت‌های اساسی و مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی نمین در طول ۳ سال گذشته با پیگیری‌های مجدانه انجام شده و این اقدامات باعث شد که دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور پروانه فاز اول را امضا کند.

وی ادامه داد: سیستم مخابراتی، زیرساخت‌های اولیه خیابان‌کشی، احداث ساختمان اداری و اتمام برخی از ساختمان‌های تجاری و صنعتی و آغاز عملیاتی چند مورد ساختمان صنعتی و تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی نمین، اهمیت این مجموعه را افزایش داده است.

استاندار اردبیل گفت: راه‌اندازی ساختمان موقت برای گمرک منطقه ویژه اقتصادی باعث می شود بیشتر کارهای گمرکی در منطقه انجام شود.

وی با بیان اینکه اولین کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی به زودی بهره برداری می شود، اظهار داشت: ساختمان و خط تولید کارخانه کریستال نمین آماده شده و به زودی افتتاح می‌شود و این موضوع تعداد متقاضیان زمین و سرمایه‌گذاران در منطقه را افزایش داده و شاهد واگذاری قطعات زمین با بهره‌گیری از مزایای منطقه ویژه اقتصادی خواهیم بود.

بهنام‌جو گفت: پروانه بهره‌برداری فاز اول منطقه ویژه اقتصادی نمین به مساحت۴۰۰ هکتار طبق نقشه پیوستی صادر شد و تمدید پروانه و تعمیم آن برای فازهای بعدی منوط به تایید عملکرد آن منطقه و متناسب با تکمیل زیرساخت‌ها خواهد بود.

ارسال نظرات