خبرهای داغ:
امام جمعه ملایر:

همه برنامه‌ها نیارمند مهندسی فرهنگی است

همدان-امام جمعه ملایر با تأکید بر برنامه‌ریزی برای مناسبت‌های ماه رمضان از جمله نیمه ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر با هماهنگی و اجازه ستاد ملی کرونا گفت: برای همه برنامه‌ها باید مهندسی فرهنگی داشته باشیم.
کد خبر: ۹۳۳۵۷۵۹
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸

همه برنامه‌ها نیارمند مهندسی فرهنگی استبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمدباقر برقراری ظهر امروز در اولین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر ملایر در سال جاری با بیان اینکه ماهیت انقلاب اسلامی یک  ماهیت دینی و فرهنگی است  ظهار کرد:  طبق فرموده قرآن قدرت باید دست اسلام و اهلش باشد.

 وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و شبکه‌های عظیم مجازی خطرات فضای مجازی را جدی خواند و گفت: اگر مدیریت درستی در فضای مجازی صورت نگیرد با خطر جدی مواجه می شویم.

 امام جمعه ملایر با بیان اینکه برای مدیریت فضای مجازی باید یک مدیریت مهندسی حساب شده و کارشناسی انجام شود گفت :برای رفع مشکل باید با برنامه جلو برویم.

 وی  با اشاره به مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: طبق فرموده قرآن و روایات امر به معروف و نهی از منکر باید درست انجام شود و امروز اجرای این فریضه مهم نیز نیازمند برنامه‌ ریزی و بازنگری است.

 برقراری با بیان اینکه‌ معنای اصلی امر به معروف و نهی از منکر یعنی قانون گذاری خوب و اقدام خوب و بازدارنده تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان کارهای بسیار خوبی توسط بسیاری از ارگان‌ها انجام می‌شود اما بازدارنده نیست و باید برای آن  بازنگری کنیم.

وی  با بیان اینکه فعالان فرهنگی ما در بسیاری از امور فعال هستند اما جزیره‌ای عمل می‌کنیم، گفت:همه ارگان‌ها از جمله سپاه، نیروی انتظامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره تبلیغات اسلامی و سایر ارگان‌های فرهنگی باید با هم باشند و ماهانه یک جلسه را داشته باشیم  که آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی شهرستان را احصا کرده و با تشکیل یک اتاق فکر برای رفع مشکلات گام برداشت.

 امام جمعه ملایر بر  تشکیل اتاق فکر فرهنگی تاکید کرد و گفت: جلسات باید خروجی خوبی داشته باشد و خروجی آن را در سطح شهرستان مشاهده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در ماه مبارک رمضان هستیم، افزود: حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود و اینکه با  برخی افراد  که  به خود اجازه حرمت شکنی و تظاهر به روزه خواری را می‌کنند برخورد شود.

برقراری با بیان اینکه با کسانی که امروز در ملأعام و با  تظاهر اقدام به روزه خواری می‌کنند و حرمت خدا را نگه نمی دارد، گفت: کسی که امروز حرمت شکنی خدا را دارد بی‌شک در مقابل دیگران نیز حرمت می‌شکند و دودش به چشم همه می‌رود.

وی برنامه‌ریزی برای مناسبت‌های ماه رمضان از جمله نیمه ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر با هماهنگی و اجازه ستاد ملی کرونا، نصب بنرهای تاثیرگذار در سطح شهر، سر درب ادارت و حتی مغازه‌ها و.. را خواستار شد و گفت:  برای همه برنامه‌ها باید مهندسی فرهنگی داشته باشیم.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه امر به معروف تنها تذکر لسانی نیست و  می‌تواند مکتوب باشد، تصریح کرد: اطلاع رسانی خوبی باید در این زمینه داشته باشیم و اطلاع رسانی ما در حال حاضر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ضعیف است.

وی افزود: قانون جامع، بنرهای تاثیرگذار و بازنگری و اطلاع رسانی درست در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیار موثر است.

برقراری خطاب به همه مسئولان فرهنگی خاطرنشان کرد: هرکس در حیطه کاری خودش کارش را درست انجام دهد و کوتاهی خود را جبران کند بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات