تشکیل ۱۱ کارگروه امر به معروف در استان بوشهر

مسئول مجمع رهروان امر به معروف استان بوشهر در نشست با فرمانده و جمعی از مدیران انتظامی این استان از تشکیل ۱۱ کارگروه تخصصی در زمینه اجرای امر به معروف و نهی از منکر در استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۰۰۰۴
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سرهنگ خضر فقیه گفت: این مجمع با نصب العین قرار دادن اوامر رهبر معظم انقلاب اسلامی اقدامات متعددی را تاکنون در زمینه‌های حفاظت از محیط زیست، رونق اقتصاد، گسترش علم و فناوری، تولید همگانی، نهادینه کردن اخلاق اسلامی، استقرار عدالت قضایی، استقرار عدالت اقتصادی و تحقق سیاست‌های کلان نظام اسلامی در سه حوزه مردم به دولت، دولت به مردم و دولت به دولت در دستور کار خود قرار داده است و اجرا می‌کند.
تشکیل ۱۱ کارگروه امر به معروف در استان بوشهر
وی اظهار کرد: مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر در راستای اجرای این فریضه الهی ۱۱ کارگروه شامل کارگروه عفاف و حجاب، شورای حل اختلاف، امنیت، فضای مجازی، ایجاد اشتغال، بهداشت و درمان، فرهنگی، عمران، مردم به مردم، مردم به دولت و دولت به مردم را در سطح استان راه‌اندازی کرده است که هر کدام از این کارگروه‌ها در زمینه‌های تخصصی خود مشغول به انجام فعالیّت هستند.
تشکیل ۱۱ کارگروه امر به معروف در استان بوشهر
مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر افزود: این مجمع با بهره‌گیری از ظرفیت نیرو‌های انقلابی خود، همراه و همگام با نیروی انتظامی در زمینه اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در استان تلاش می‌کند.
خضر فقیه اهتمام مسئولین را برای اجرای امر به معروف در جامعه ضروری دانست و تصریح کرد: ما از مسئولین و نهاد‌های فرهنگی جامعه مانند نماینده محترم ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، صدا و سیما و سایر نهاد‌های مرتبط تقاضا داریم بیش از پیش در این زمینه تلاش نمایند تا ان شاءالله اجرای این دو فریضه الهی در جامعه نهادینه شود.
تشکیل ۱۱ کارگروه امر به معروف در استان بوشهر
وی به برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد نیز اشاره کرد و گفت: حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران و تقویت آن از بزرگترین معروف‌هاست که ان شاءالله همه مردم با حضور پرشور و انتخاب آگاهانه خود در این راه قدم گذاشته و بار دیگر نقشه مستکبرین را خنثی می‌کنند.
تشکیل ۱۱ کارگروه امر به معروف در استان بوشهر
فرمانده انتظامی استان بوشهر نیز در این نشست با تبریک سال روز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نهادینه کردن آن احتیاج به عزمی جدی و عمومی دارد که لازم است فرماندهی انتظامی و مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان بیش از پیش و در کنار هم به تلاش در این زمینه بپردازند.
امر به معروف از اولویت‌های فرماندهی انتظامی استان بوشهر است
سرهنگ حیدر سوسنی اجرای امر به معروف و نهی از منکر را یکی از اولویت‌های فرماندهی انتظامی استان برشمرد و افزود: طبق قانون ۲۷ دستگاه در زمینه اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مسئول هستند که نیروی انتظامی در خط مقدم اجرای این فریضه الهی در جامعه قرار دارد.
تشکیل ۱۱ کارگروه امر به معروف در استان بوشهر
وی نیروی انتظامی استان را پیشگام در اجرای امر به معروف و نهی از منکر عنوان و اظهار کرد: فرماندهی انتظامی استان بوشهر تاکنون ۱۵۷ شهید را تقدیم ایجاد نظم و امنیت در استان کرده است که این موضوع خود گویای عزم این نهاد برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
این مقام مسئول استان بوشهر را استانی استراتژیک عنوان و تصریح کرد: استان بوشهر با چهار کشور عربی همسایه و دارای ۹۰۶ کیلومتر مرز آبی با این کشور‌ها است که بر همین اساس با تهدیدات فرا استانی، فرامنطقه‌ای و درون استانی نیز مواجه است اما با این وجود خوشبختانه این استان از امنیتی مثال زدنی برخوردار است به طوری که در طبقه‌بندی استان‌ها بر اساس شاخص‌های امنیتی از جایگاه خوبی برخوردار است.
تشکیل ۱۱ کارگروه امر به معروف در استان بوشهر
سرهنگ سوسنی به موضوع انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: فرماندهی انتظامی استان بوشهر جهت تأمین امنیت انتخابات ۲۸ خرداد آمادگی کامل دارد تا ان شاءالله انتخاباتی در خور شأن نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار شود تا برگ زرین دیگری بر افتخارات این نظام اسلامی باشد.
گسترش استفاده از فضای مجازی و لزوم انجام برنامه‌ریزی مناسب‌تر
رئیس پلیس فتا استان بوشهر هم در این نشست گفت: امروز به علت شیوع ویروس کرونا استفاده از فضای مجازی در خانواده و در انجام کار‌های روزمره گسترش زیادی پیدا کرده است که لازم است در این زمینه برنامه‌ریزی بهتر، مناسب‌تر و متمرکزتری انجام شود.
سرهنگ مهدی قاسمی اظهار کرد: پلیس فتا به عنوان پلیس تخصصی نیروی انتظامی در موضوع فضای مجازی تلاش می‌کند تا هم زمان با انجام هرگونه اقدام سلبی، با انجام تولید محتوا‌های مناسب در جهت استفاده از این فضا، فرهنگ‌سازی لازم را در جامعه انجام دهد.
وی تصریح کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا در اینترنت، از آموزش‌های مختلف درباره فضای مجازی استفاده کنند.
تشکیل ۱۱ کارگروه امر به معروف در استان بوشهر
مسئولین کارگروه‌های مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر و مدیران فرماندهی انتظامی استان بوشهر در این نشست به بحث و تبادل نظر درباره موضوعات عفاف و حجاب، طلاق، فضای مجازی، مبارزه با قاچاق، سبک زندگی اسلامی، انجام مطالبه‌گری، سگ گردانی و سایر مسائل گوناگون موجود در استان پرداختند.
تشکیل ۱۱ کارگروه امر به معروف در استان بوشهر
 
تشکیل ۱۱ کارگروه امر به معروف در استان بوشهر
 
تشکیل ۱۱ کارگروه امر به معروف در استان بوشهر
در این نشست که در سالن جلسات فرماندهی انتظامی استان بوشهر برگزار شد قرار شد تفاهم نامه‌ای بین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر و فرماندهی انتظامی استان بوشهر در زمینه عفاف و حجاب، قاچاق، سگ‌پروری، فضای مجازی، دین‌زدایی و مشروب خوری تهیه و جهت اجرا به امضای طرفین برسد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات