مردم لرستان مشارکت خوبی در انتخابات دارند

رئیس هیات نظارت بر انتخابات لرستان مشارکت حداکثری را عام اقتدار نظام مقدس اسلامی دانست و گفت: تاکنون مردم لرستان مشارکت خوبی در انتخابات داشته اند.
کد خبر: ۹۳۵۱۹۹۱
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، تیمور سپهوند در ستاد نظارت بر انتخابات لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با رصد سایت سامانه انتخابات مشاهده می‌شود که مردم استان مشارکت خوبی در عرصه انتخابات دارند.

وی افزود: تاکنون اکثر شعبات اخذ رای در استان لرستان با ازدحام جمعیت مواجه است و آمار رای‌هایی که به صندوق‌ها ریخته شده براساس رصد سیستمی آمار قابل توجهی است.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات لرستان بیان کرد: امیدواریم در ساعات آینده که هوا خنک‌تر میشه و مردم می‌توانند در پای صندوق‌های رای حاضر شوند، قطعا مشارکت عالی خواهد شد.

سپهوند افزود: امیدواریم که در ساعت‌های باقی مانده انتخابات، مشکلات دستگاه‌ها به وجود نیاد و سامانه قطع نشود و روند رای‌گیری را بتوانیم ادامه دهیم.

وی اذعان داشت: در بخش اخذ آرای ریاست جمهوری اگر این سامانه هم قطع شود و با اشکالاتی مواجه شود، آمادگی صد درصد برای کسب آرای مردم به صورت دستی وجود دارد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات لرستان بیان کرد: عمده مشکل در اخذ رای الکترونیکی شوراهای شهر و روستاهاست که در برخی از مناطق باعث  معطل شدن مردم در شعبات اخذ رای شده است.

سپهوند  با اشاره به آمادگی عوامل نظارتی و همچنین ثابت بودن نیروهای نظارتی، بیان کرد: به دلیل اینکه آموزش‌های کافی به نیروهای نظارتی ارائه شده است، هم تجربیات آموزشی ادوار گذشته را دارند در آمادگی کامل به سر می‌برند.

سپهوند افزود: امسال برای ناظرین با توجه به شرایط بیماری کرونا و با هدف حفظ سلامت ناظران آموزش مجازی برای ناظرین برگزار شد.

وی ادامه داد: در پایان آموزش مجازی از ناظرین آموزش به عمل آمده است و اگر حد نصاب این آزمون را کسب نمی‌کرد به این ناظر اجازه نظارت بر شعب اخذ رای داده نمی‌شد.

سپهوند افزود: همه ناظرین آزمون داده و نمرات آنها حتما می‌بایست بالای 12 می‌بود، در حالی که بسیاری از ناظران نمرات 20 و 19 داشته‌اند.

رئیس هیات  نظارت بر انتخابات لرستان همچنین با اشاره به آموزش حضوری به ناظران خاطرنشان کرد: ما افراد خط مقدم نظارت شورای نگهبان شامل  سرناظرین و ناظر مسئولان به صورت حضوری و دسته‌های  20 نفر و 30 نفر آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند.
 
وی اظهار کرد: ما با وجود ناظرین آموزش دیده در دو مرحله و ناظرین فنی مستقر در شعبات اخذ رای کمترین مشکل را در شعبات اخذ رای داشتیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات