خبرهای داغ:

آب‌رسانی روستا‌های بخش مرکزی نیازمند توجه جدی

شبکه آب‌رسانی برخی روستا‌های بخش مرکزی استان قم با توجه افزایش جمعیت آن روستا‌ها فاقد ظرفیت لازم جهت تامین آب شرب می‌باشند.
کد خبر: ۹۳۵۹۰۰۰
|
۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، تاسیس شبکه آب‌رسانی سه روستای مبارک آباد، حاجی‌آباد آقا و سراجه بخش مرکزی استان قم مربوط به سال‌های دور و در زمانی انجام پذیرفته که جمعیت روستا‌ها کمتر از ۱۰ درصد جمعیت فعلی بوده است و این شبکه در حال حاضر به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز مردم این سه روستا نمی‌باشد.

سیستم لوله‌کشی آب این مناطق مربوط زمانی است که جمعیت این روستا‌ها کمتر از یکصد نفر بوده و بیش از چهل سال از عمر این شبکه آب‌رسانی می‌گذرد.

در حال حاضر مردم این روستا‌ها به صورت قطره چکانی از آب این شبکه استفاده می‌کنند که این مسئله مشکلات زیادی را برای ساکنین به وجود آورده است.

شایان ذکر است نبود آب موجب بروز بیماری و شدت گرفتن آن شده و مردم روستا‌ها اکثراً برای شست‌وشو از آب‌های کشاورزی اطراف برداشت می‌کنند.

گفتنی است وجود آب حتی به صورت قطره چکانی در شبکه آب‌رسانی، بهانه‌ای برای عدم اعزام تانکر‌های آب آشامیدنی به این منطقه شده است.

به گفته مدیر بخش‌های تابعه آب و فاضلاب استان قم، آب‌رسانی به بخش قنوات از سمت کهک است و روستای مبارک آباد در انتهای این مسیر آب‌رسانی قرار دارد و، چون از نظر ارتفاعی نیز روستای مبارک آباد بالاتر از شهرقنوات است در تابستان که مصرف بالا می‌رود، فشار آب کم می‌شود و در میانه روز که مصرف به اوج خود می‌رسد در برخی از کوچه‌های قدیمی که شبکه توزیع شان کامل نیست فشار آب بسیار کمتر می‌شود.

انتهای پیام/محمدی
ارسال نظرات