خبرهای داغ:
رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع)اظهار داشت: با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری درزمینهٔ جهاد تبیین عقاید و نشر دین، پژوهشگاه در این زمینه برنامه‌ریزی مناسبی انجام داده است.
کد خبر: ۹۳۹۸۴۲۰
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام حمید نگارش امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش در سالن جلسات پژوهشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری درزمینهٔ جهاد تبیین عقاید و نشر دین، پژوهشگاه در این زمینه برنامه‌ریزی مناسبی انجام داده است.

وی افزود: تبیین عقاید اگر در راستای معرفی دین خدا و در قامت و جلوه‌های کامل تبیین شود زمینه‌های تحریف و شبهه از بین می‌رود و موضوعاتی که سبب زیر سؤال رفتن اصل دین است کمرنگ می‌شود.

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) بیان کرد: امروز جنگ و شبیخون فرهنگی وجود دارد و در این راستا باید دین خدا را بهتر تبیین کنیم، پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) تلاش می‌کند درزمینهٔ معرفی دین الهی بیش از گذشته فعالیت کند و موضوع جهاد تبیین در دستور کار پژوهشگاه است.

نگارش "جهاد تبیین" را ازجمله موضوعات مورد تأکید پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) عنوان کرد و گفت: تا آخر امسال ده جلد کتاب توسط این پژوهشگاه چاپ می‌شود، آثار پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) درزمینهٔ پاسخ‌گویی به شبهات روز جامعه درچند جلد جمع‌آوری‌شده است.

وی تصریح کرد: پژوهشگاه امام صادق (ع) به خود می‌بالد که مسائل مختلف که نیاز جامعه و مطابق نظرات مقام معظم رهبری را جمع‌آوری کرده است.

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) با اشاره به برنامه‌های هفته پژوهش ادامه داد: هرسال در هفته پژوهش تقدیر از پژوهشگران و پژوهش‌یاران برتر مورد تأکید است و دیدار با مراجع و علما ازجمله برنامه‌های این هفته است.

نگارش افزود: امروز دشمن تلاش می‌کند وحدت میان شیعه و سنی را خدشه‌دار کند، شبهات اعتقادی را شناسایی می‌کنیم و درزمینهٔ وهابیت و سلفیت به‌صورت ویژه‌برنامه ریزی داریم و در سطح عمومی پاسخ شبهات عرضه‌شده است.

وی گفت: مجله پژوهش‌های سیاست اسلامی ازجمله مجلاتی است که تائید وزارت علوم را دارد و مقالاتی در هر شماره عرضه می‌شود و همچنین مجله راهنما شناسی، تمدن نوین اسلامی و گفتمان فرهنگ انقلاب اسلامی و فصل‌نامه تخصصی دیدگاه‌های مقام معظم رهبری توسط پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) چاپ‌شده است.

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) ادامه داد: سه اثر "شیوه‌های مواجه معصومین با مفاسد اخلاقی"، "راه عبور و قوی شدن در برابر استکبار" و "مبانی و راهبرد‌های امام خامنه‌ای در سیاست خارجی" ازجمله آثاری است که قرار است توسط پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) رونمایی شود.

۴ نشست علمی با محتوای علوم انسانی توسط پژوهشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود

نگارش گفت:۴ نشست علمی با محتوای علوم انسانی به مناسبت هفته پژوهش برگزار می‌شود و در این هفته نشست‌های علمی دیگر نیز برگزار و اثر دیگری نیز تا پایان سال رونمایی می‌شود.

وی بیان کرد: آثار این پژوهشگاه در سال‌های گذشته چاپ و در حوزه اقتصاد اقدامات فاخری انجام دادیم، سال گذشته نیز دو اثر پژوهشگاه رونمایی شد و برای سال آینده درزمینهٔ موضوع اقتصاد اسلامی آثاری خواهیم داشت.

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) عنوان کرد: درزمینهٔ زندگی‌نامه شهدای روحانی امروز سبک ارائه بسیار مؤثر است و اگر ارائه بهتری داشته باشیم مؤثرتر خواهد بود، برای جمع‌آوری و چاپ زندگی‌نامه چهار هزار شهید روحانی ۴ سال زمان گذاشتیم و زوایای زندگی این شهدای والامقام شناسایی وزندگی نامه هر شهید ۳ الی ۵ صفحه است.

۳۵ جلد کتاب درباره شهدای روحانی توسط پژوهشگاه امام صادق (ع) جمع‌آوری‌شده است

نگارش عنوان کرد: پس‌ازاینکه رونمایی کامل از کتاب زندگی‌نامه شهدای روحانی انجام شود در اختیار عموم قرار می‌گیرد، ۳۵ جلد کتاب درباره کتاب شهدای روحانی جمع‌آوری‌شده است که ۱۰ جلد کتاب رونمایی شده و ۱۰ جلد کتاب دیگر به‌زودی رونمایی می‌شود، ۱۵ جلد کتاب درزمینهٔ شهدای روحانی تا پایان سال رونمایی خواهد شد، ۳۰ نویسنده برجسته دفاع مقدس برای نگارش این کتاب‌ها زحمات زیادی متحمل شدند که شایسته تقدیر است.

۳ هزار اثر پژوهشی نتیجه ۴۳ سال فعالیت پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) است

وی بابیان اینکه ۳ هزار اثر پژوهشی نتیجه ۴۳ سال فعالیت پژوهشگاه است، ادامه داد: امروز پژوهشگاه تلاش می‌کند معرفی دین خدا را به‌خوبی انجام دهد در مباحث مختلف شبهات شناسایی و پس‌ازآن در کارگروه قرار می‌گیرد و پس‌ازآن پاسخ‌های لازم ارائه می‌شود.

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) گفت: یکی از دلایلی که تهدید‌ها رشد می‌کند به خاطر این است که در تبیین موفق نبوده‌ایم و اگر جامعیت وجود داشته باشد پاسخ‌گویی و مقابله با شبهات به‌خوبی انجام می‌شود.

نگارش افزود: کتابی تحت عنوان فرهنگ شیعه نوشته‌شده که آیت‌الله سبحانی مرجع معظم تقلید در ابتدای کتاب مقدمه‌ای نوشته‌اند که این کتاب درزمینهٔ پاسخ‌گویی به شبهات و یکی از آثار فاخر پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) است، درزمینهٔ مهدویت نیز کتابی توسط پژوهشگاه نوشته‌شده است.

فعالیت‌های پژوهشی پژوهشگاه امام صادق (ع) بر اساس نیاز‌های جامعه است

وی با تأکید براینکه فعالیت‌های پژوهشی پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) بر اساس نیاز‌های روز جامعه است، گفت: کتاب شیوه‌های مواجه معصومین (ع) با مفاسد اخلاقی که امسال قرار است توسط پژوهشگاه رونمایی شود کتاب بسیار مناسب برای جامعه است و الگوی خوبی برای مقابله با اشخاص خطاکار است و تأثیر بسیار مناسبی دارد.

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) بابیان اینکه در حوزه مربوط به مطالعات زنان از ظرفیت حوزه علمیه استفاده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: خواهرانی که از شخصیت‌های علمی هستند دعوت و در جلسات بصیرت افزایی شرکت می‌کنند، جلسات فرهنگی در راستای بصیرت افزایی برگزار می‌شود و از ظرفیت خواهران بهره‌مند می‌شویم، کتاب "نقش زنان در انقلاب اسلامی و نقش زنان در تاریخ اسلام ازجمله کتاب‌هایی است که توسط پژوهشگاه به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها