خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

بنای دولت بر کم شدن فاصله‌ها بین مردم و مسئولان است

همدان-امام جمعه همدان با بیان اینکه بنای دولت بر کم شدن فاصله‌ها بین مردم و مسئولان است، گفت: اگر مدیری سنخیتی با مردمی، جهادی و انقلابی بودن ندارد؛ الزامی به استمرار کار او نیست.
کد خبر: ۹۴۴۷۸۴۹
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با اشاره به همایش ائمه جمعه سراسر کشور و دیدار با مقام معظم رهبری و سران قوا اظهار کرد: توجه جدی به مردم و در کنار مردم بودن از نکات اصلی فرمایشات رهبری در این دیدار بود و این تاکید را همواره به مسئولان نظام هم داشته‌اند.

وی افزود: رفتار پدرانه و جامع با آحاد مردم، رعایت تقوا از جانب خود ائمه جمعه و توجه به محرومان از جمله سفارش‌های مقام معظم رهبری به ائمه جمعه سراسر کشور در این دیدار بود.

امام جمعه همدان با اشاره به سفر رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت به استان تصریح کرد: مردمی بودن رئیس جمهور و دولت سیزدهم قابل تقدیر است و امیدوارم این تواضع، روحیه و در کنار مردم بودن و از نزدیک دغدغه‌ها و مشکلات مردم را شنیدن به تمامی مدیران استان هم سرایت کند.

وی با بیان اینکه بنای دولت بر کم شدن فاصله‌ها بین مردم و مسئولان است، گفت: سفرهای هیأت دولت باید تحرک مدیران را برای خدمت‌رسانی بیشتر کند، اگر مدیری سنخیتی با مردمی، جهادی و انقلابی بودن ندارد؛ الزامی به استمرار کار او نیست.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه برخی مشکلات همانند مشکلات معیشتی و اقتصادی ربطی به استان ندارد و کل کشور گریبان‌گیر این مسائل هستند، افزود: برخورد نامناسب یک‌ مدیر با ارباب رجوع و از موضع بالا به مردم نگاه کردن ربطی به مشکلات کلان ندارد و در استان باید حل و فصل شود.

وی سفر ریاست‌جمهوری به استان را دارای برکاتی بسیاری دانست و گفت: ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار و ۱۷۰ پروژه در این سفر به استان اختصاص داده شد.

امام جمعه همدان با اشاره به معضل آب در استان اظهار کرد: نگرانی ما بحران آب در استان است، اگر تا شهریور برخی مسائل اتفاق نیافتد وضعیت آب روشن نیست و به همین دلیل عموم مردم در مصرف آب باید رعایت کنند.

وی ادامه داد: مردم در خصوص مسئله آب باید صبور باشند چرا که به راحتی قابل حل نیست، بودجه فراوانی برای حل آن در نظر گرفته شده است.

شعبانی‌موثقی موضوع مسکن را دومین مطالبه استان از رئیس‌جمهور عنوان کرد و گفت: مهمتر از همه موضوع‌ها و مصوبات مطرح شده در ابن سفر اجرا و پیگیری آن‌ها توسط مسئولان است که بتوانیم همه این مصوبات و تصمیم‌ها را محقق شده ببینیم.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن ماه محرم افزود: وقتی نسیم محرم و امام حسین (ع) در جامعه می‌وزد جامعه را زنده می‌کند، مجالس عزای اباعبدالله علیه السلام احیاگر  دل‌های مرده و افسرده است.

امام جمعه همدان ادامه داد: محبت به امام حسین (ع) انسان را به تمام خوبان عالم نزدیک می‌کند، گریه برای ایشان باعث می‌شود انسان مورد توجه حضرت زهرا (س) قرار گیرد.

وی گفت: جامعه متدین استان و کشور باید نسبت به احیای مجالس اهل بیت و امام حسین(ع) توجه ویژه داشته‌باشند، پرچم سیاه زدن به سر در خانه‌ها، کوچه‌ها، معابر شهری و بازارها مدنظر قرار گیرد.

شعبانی‌موثقی تصریح کرد: به فرزندانتان از همان کودکی نشستن در خیمه امام حسین(ع) را یاد دهید، کمک کنید خود کودکان خیمه برپا کنند و عزاداری برای اهل بیت را بیاموزند.

وی بر برپایی روضه‌های خانگی تأکید کرد و افزود: روضه های خانگی باعث نورانیت انسان می‌شود و در رفتار و باطن خانه ما اثرگذار خواهد بود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه گاهی مجلس عزای پنج نفره به مراتب تاثیر بیشتری نسبت به مجالس چند صد نفری دارد، عنوان کرد: برای برپایی مجلس روضه می‌توان از ظرفیت حوزه علمیه استفاده کرد و با یک روضه خوان و تعداد اندک خانواده یک مجلس برای امام حسین (ع) برگزار و از برکات آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: در برگزاری مجلس عزای امام حسین(ع) مراقب حق الناس هم باشیم، گاهی یک هیئت ساعت ۱۲ شب در خیابان با بلندگوهای روشن در حال عبور است که این مورد رضایت اباعبدالله(ع) نیست، نباید برای همسایه‌ها مزاحمت ایجاد کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات