خبرهای داغ:

پیش بینی می‌شود ۲ میلیون زایر از مرزهای خوزستان عازم عتبات عالیات شوند

 استاندار خوزستان گفت: پیش بینی می‌شود ۲ میلیون زایر در ایام اربعین امسال از مرزهای خوزستان عازم عتبات عالیات عراق شوند.
کد خبر: ۹۴۴۷۸۹۱
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲

صادق خلیلیان روز جمعه در حاشیه بازدید از زیرساخت های مرز شلمچه در جمع خبرنگاران بیان کرد:با توجه به فرارسیدن ماه محرم و برگزاری پیاده‌روی اربعین حسینی، از پیشرفت کارها و هماهنگی برای تکمیل زیرساخت های مورد نیاز در پایانه مرزی شلمچه بازدیدی انجام شد.
وی مرمت راه‌ها، آماده‌سازی توقفگاه خودرویی، موقعیت موکب‌ها و احداث سایبان و نصب مه پاش در مسیر تردد زایران اربعین را ضروری دانست و افزود:با توجه به پیش بینی افزایش زایران، امید است بتوانیم به زایران خدمات ارزنده‌ای داشته باشیم.
خلیلیان بیان کرد: بنا داریم گیت‌های خروجی و موارد گذرگاهی را به منظور جلوگیری از تراکم جمعیت در مرزهای خوزستان افزایش دهیم.
وی در ادامه با بیان اینکه بخشی از زیرساخت های سمت مرز عراق نیز ساماندهی خواهد شد افزود: بخشی از زیرساخت‌ها در مرز شلمچه عراق نیز باید ساماندهی شود تا زایران در هنگام تردد مشکلی نداشته باشند.
وی از زایران خواست تا در سامانه سماح ثبت نام کنند چرا که روادید برداشته شده و ثبت نام در این سامانه روادید محسوب می‌شود ضمن اینکه زایران بیمه می‌شوند و ما می‌توانیم پیش‌بینی مناسبی برای تدارک کارها داشته باشیم.

 استاندار خوزستان ️در این بازدید آخرین وضعیت مسیر شلمچه ، موکب ‌های مستقر در طول مسیر و همچنین پایانه مرزی در راستای آماده سازی و ارایه خدمات به زایرین اربعین حسینی بررسی شد.

مرز شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب شهر خرمشهر واقع است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار