خبرهای داغ:
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان خبر داد

برگزاری یازدهمین طرح ملی دادرس در همدان

همدان-رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان از برگزاری یازدهمین دوره برنامه ملی دادرس و طرح «كاربینی میدانی برنامه ملی دادرس» در مدارس متوسطه اول همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۳۸۰۳
|
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱

احمد مطلبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه آماده‌سازی جامعه در برابر مخاطرات به منظور كاهش آثار آسیب‌های ناشی از سوانح و حوادث در چرخه مدیریت بحران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: آموزش، تربیت و آگاه‌سازی دانش‌آموزان و خانواده آنان بسیار حائز اهمیت است، بنابراین از آموزش، عینی‌سازی و ارائه اطلاعات از طریق بصری و كسب تجربه در فضای شبیه‌سازی شده در فراگیری بیشتر و تعمیق داشته‌های تئوری، بسیار موثر و مهم است.

وی افزود: به همین منظور یازدهمین دوره برنامه ملی دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) و طرح «كاربینی میدانی برنامه ملی دادرس»  با مشاركت سازمان جوانان و امداد و نجات در مدارس متوسطه اول اجرا می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان با بیان اینکه همواره خطرات مختلفی افراد را تهدید می‌كند و این خطرات با توجه به شرایط فرد، جامعه، نوع خطر و... میزانی از آسیب را به فرد بیرون مدرسه درمعرض آسیب بیشتری قرار دارند، عنوان کرد: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با داشتن جامعه بزرگی از مخاطبان دانش‌آموز با اجرای برنامه ملی دادرس در تلاش است نشاط اجتماعی را تقویت كند و آثار ناشی از سوانح و حوادث را كاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه برنامه ملی دادرس پس از واقعه رخ داده در منطقه شین‌آباد، برای آماده‌سازی دانش‌آموزان برای مقابله‌ با حوادث غیرمترقبه صورت گرفت که در قالب توافقنامه‌ای بین سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش منعقد شد، گفت: این طرح در مدارس تحت پوشش طرح و برای دانش آموزان طی ۱۰ دوره  اجرا شده است و دوره یازدم این طرح امسال با رویكرد جدید در دست اجرا است.

مطلبی با بیان اینکه در این طرح دانش آموزان ضمن آشنایی كامل با جمعیت هلال احمر، ۸ آیتم امدادی را به صورت تئوری و عملی فرا می‌گیرند، ادامه داد: با تشكیل تیم‌های ۱۴ نفره در مدارس كارگروهی و باهم بودن را تمرین می‌كنند.

وی عناوین و سرفصل‌های آموزشی را مخاطرات طبیعی، ایمنی، ارزیابی وكنترل، علائم حیاتی، احیاء قلبی و ریوی( CPR)، آسیب‌های بافت نرم آسیب‌های اسكلتی و مفصلی، انتقال و حمل مصدوم، اطفاء حریق و سوختگی، اسكان اضطراری عنوان و بیان کرد: دانش‌آموزان در قالب تیم‌های ۳۰ نفره در هر مدرسه تا پایان دی ماه مباحث امدادی و بشردوستانه را آموزش می‌بینند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان با بیان اینکه مسابقات آماده در سطوح مدرسه، منطقه و شهرستان تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، یادآورشد: پس از اتمام آموزش‌های نظری و عملی، دوره‌ی كاربینی عملیاتی آغاز و حداكثر تا پایان المپیاد در سطوح استانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمان برگزاری مسابقات مرحله استانی نیز با توجه به شرایط آب و هوایی از ابتدای اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است، ادامه داد: زمان و نحوه برگزاری المپیاد كشوری متعاقباٌ اعلام می‌شود.

مطلبی با بیان اینکه آموزش دیدگان در سامانه جامع اعضاء و داوطلبان جمعیت هلال احمر ثبت نام می‌شوند، افزود: طرح دادرس لزوماً در مدارس دارای كانون دانش آموزی هلال احمر اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات