خبرهای داغ:
رییس سازمان انرژی اتمی در مراسم رونمایی از سامانه شتاب دهنده الکترونیکی قزوین؛
رییس سازمان انرژی اتمی در مراسم رونمایی از سامانه شتاب دهنده الکترونیکی قزوین بیان کرد: در یک سال گذشته ۱۵۹ دستاورد هسته ای توسط دانشمندان این صنعت جهت خدمت به مردم ساخته شده است.
کد خبر: ۹۵۵۲۷۳۵
|
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸

 

قزوین_ به گزارش بسیج، دکتر اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی و معاون رییس جمهور در آیین افتتاح مجتمع پرتودهی نوین قزوین بیان کرد: پروژه شتاب دهنده چشمه نور که امروز افتتاح و در اختیار مردم قرار می گیرد، صنعت مهمی است که این صنعت بیش از ۶ دهه است که در صنایع کشاورزی و امنیت غذایی و حوزه های مختلف تاثیر گذار است و برای آفت زدایی بهترین کارایی را دارد.

وی گفت: این صنعت جهت کاهش ضایعات مواد غذایی که سالیانه ۳۰ درصد می باشد بسیار اهمیت دارد و با این پیشرفت هم آفت زدایی و بازدهی بیشتری را برای امنیت غذایی به همراه خواهد داشت و هم موجب بهبود معیشت خانواده ها در بحث کشاورزی خواهد شد.

اسلامی عنوان کرد: سامانه پرتودهی علاوه بر امنیت غذایی و ارتقا کیفیت محصولات کشاورزی جهت کاهش استفاده از سموم نقش ویژه دارد. این طرح بسیار سنگین و هزینه بالایی دارد که با قرارداد و تفاهم ۱۰ ساله بین دانشگاه امام بین المللی امام خمینی(ره) برای جانمایی و اجرای برنامه های دانش محور و استفاده از ظرفیت دانشگاه ها کارهای بزرگی صورت گرفته است. همچنین این صنعت در بحث کابل و پلیمر می تواند باعث افزایش عمر آنها شود و صدمات کمتری به خطوط برق و صنعت وارد نماید.

 وی تشریح کرد: در گذشته یک سامانه ساخته شده بود و به دلیل نقص فنی مورد استفاده قرار نگرفت و امیدواریم با کمک مهندسین رفع نقایص صورت گیرد و به عنوان یک سامانه پرقدرت وارد مدار خدمت رسانی شود که سامانه پرتودهی در قزوین نیز این ظرفیت بی نظیر را دارد.

 رییس سازمان انرژی هسته‌ای در پایان عنوان کرد: ۱۵۹ دستاورد صنعتی، هسته ای و فناورانه داشتیم که دستاوردهای یک سال شمسی گذشته هستند و به صورت روزانه این خدمات در زندگی مردم نقش دارد.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها