به همت ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع)؛

کارگاه علمی-تخصصی مربیان عقیدتی سیاسی بسیج در قم برگزار شد

کارگاه علمی-تخصصی مربیان عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) در قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۵۲۱۲۲
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، کارگاه علمی-تخصصی مربیان عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) با موضوع امر به معروف ونهی ازمنکر با شیوه های کاربردی با توجه به آیات و روایات، اندیشه های حضرت امام خمینی (ره ) و مقام معظم رهبری و شهید والا مقام مرتضی مطهری با حضورحجت الاسلام احمد احمدی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام حسین (ع) برگزار شد.

حجت السلام شیرمحمدی، ازاساتید حوزه علمیه و دانشگاه در این کارگاه آموزشی طی سخنانی اظهار کرد: موضوع اساسی و کلیدی امروز جامعه ما بحث امر به معروف و نهی ازمنکراست که برای ورود به ادای این فرضیه باید آمر به معروف و ناهی ازمنکر باید این موضوع را بشناسد و مسائل آنرا بداند.

وی دلایل وجوب امر به معروف و نهی ازمنکر را آیات قرآن، روایات معصمومین (ع) و دلیل عقلی دانست و ابراز کرد: امیرالمومنین(ع) تمام اعمال وکارهای خیر در راه خدا را نسبت به امر به معروف و نهی ازمنکر مانند قطره ای درمقابل اقیانوس می دانستند.

شیرمحمدی با اشاره به حدیثی از پیامبرگرامی اسلام مبنی بر اینکه "زمانی که امت من امر به معروف و نهی ازمنکر نکنند اعلان جنگ با خداوند نموده اند" بیان نمود: اگر این فریضه را به خوبی اجرا نکنیم خداوند برکت را از زمین و آسمانش از بندگانش دریغ می کند و مردم دنیا به خشکسالی و دیگر بلاهای ناشناخته مبتلا خواهند شد.

این استاد حوزه و دانشگاه به شرایط وجوب، مراتب و مصادیق امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و تصریح نمود: شهید مطهری در مجموعه آثارش، معروف و منکر را از نظر اسلام محدود به حد معینی نمی داند و همه اقشار، طبقات، افراد و نهادها با همه وسعت جغرافیایی خود هدف امر به معروف و نهی از منکر می باشیم.

شایان ذکر است در پایان این کارگاه به سئوالات مربیان در زمینه موضوع کارگاهی، پاسخ داده شد.



ارسال نظرات
آخرین اخبار