مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل:

پیش قدمی سپاه، در اجرایی کردن امر به معروف و نهی از منکر

هرچند که مجلس شورای اسلامی قوانینی در این زمینه وضع کرده اما درعمل تحقق عینی پیدا نکرده است.
کد خبر: ۸۷۲۰۸۱۵
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در افتتاحیه اولین دوره امر به معروف و نهی از منکر، در جمع فرماندهان و مسئولین سپاه استان اظهار داشت: بحث امر به معروف و نهی از منکر، اصلی ترین موضوع تربیت تعالی سپاه می باشد که از تیرماه سال گذشته آغاز شده و به این موضوع در سپاه سراسر کشور بصورت جدی پرداخته می شود.

وی ادامه داد: در واقع امر به‌ معروف و نهی از منکر به‌عنوان یک اصل بسیار ارزشمند می‌تواند سرنوشت یک جامعه را تغییر دهد که در همین راستا سپاه، با جدیت کامل در اجرای این فریضه مهم الهی پیش قدم شده است.

حجت الاسلام نجات فیاضی تصریح کرد: اهمیت این مسئله به قدری است که مجموعه سپاه پاسداران با تمام قوا وارد این مسئله شده، چراکه احیاگری یک جامعه در دست فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین واجبات دین اسلام است خاطرنشان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و جامعه امروز ایران که دچار یک بی‌تفاوتی شده، همگانی شود بسیاری از مشکلات جامعه ایران مانند بی‌نمازی به خودی خود رفع می‌شود، چرا که نماز بر روی فریضه امر به معروف و نهی از منکر پایه گذاری شده است.

فیاضی افزود: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر به ‌درستی در جامعه بروز و ظهور پیدا کند به ‌یقین در سایه‌ آن برنامه‌های دینی، اسلامی و قرآنی تحقق عینی پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در خصوص واجب فراموش شده تصریح کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر، واجبی فراموش شده است، در واقع درد جامعه اسلامی امروز ما این است که واجبات الهی متاسفانه به دست فراموشی سپرده شده است.

فیاضی از کمسیون فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر مجلس شورای اسلامی به عنوان بی صاحب ترین و خلوت ترین کمسیون یاد کرد و گفت: هرچند که مجلس شورای اسلامی قوانینی در این زمینه وضع کرده اما درعمل تحقق عینی پیدا نکرده است.

وی در همین خصوص ادامه داد: اما برای کمسیون های امنیت ملی از 270 نماینده، 150 نفر ثبت نام و مسئله را پیگیری می کنند که متاسفانه برای طرح امر به معروف تنها 4 نماینده ثبت نام کرده بودند که جای تاسف دارد.

فیاضی تاکید کرد: اگر تا به امروز در خصوص امر به معروف و نهی از منکر احساس تکلیف نشده بود، از امروز باید بصورت جدی و مستمر بر روی این مسئله تاکید، توجه و تمرکز کرد که برای اجرای این طرح، خود سازی درون سازمانی را باید در پیش گرفت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در پایان خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهى از منكر راه و روش پيامبران و شيوه صالحان می باشد و فريضه بزرگى است كه ديگر فرايض الهی مثل نماز و... به واسطه آن بر پا مى‏ شود و در همین راستا احیای امر به معروف و نهی از منکر از اصلی ترین برنامه های سپاه پاسداران می باشد، چراکه احیای این فریضه، از واظایف مهم انبیای الهی بود.

 

سید فرزاد بلندی سادات، خبرنگار خبرگزاری بسیج استان اردبیل

ارسال نظرات