خبرهای داغ:
توسط گروه فرهنگی جهادی محراب صورت گرفت

طعم شیرین لبخند بر لبان مادر و دو فرزند یتیمش

در پی سرکشی یکی از اعضای این گروه در تیر ماه سال 96 از یکی از خانواده های نیازمند روستای امیرآباد گرگان که یک مادر و دو دختر یتیم 3 و 9 ساله می باشند مشاهده گردید که در وضعیت بسیار بغرنج و اسفباری قرار دارند....
کد خبر: ۹۰۳۲۴۴۶
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱

گزارشی از یک اقدام جهادی ؛

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان ، سیدعلی رفعتی مسئول روابط عمومی گروه فرهنگی جهادی محراب در گفتگو با این خبرگزاری گفت: در پی سرکشی یکی از اعضای این گروه در تیر ماه سال 96 از یکی از خانواده های نیازمند روستای امیرآباد گرگان که یک مادر و دو دختر یتیم 3 و 9 ساله می باشند مشاهده گردید که در وضعیت بسیار بغرنج و اسفباری قرار دارند ، از طرفی در فقر و تنگدستی مفرط و از طرفی در خانه ای زندگی می کردند که دیوارهای آن کج و قوس گرفته و دارای ترک های زیادی بود و در سقف آن سوراخ بزرگی وجود داشت که با پلاستیک پوشانده شده بود تا مانعی برای ورود مجدد مار و جانوران موذی به خانه باشد.

 مرمت و بازسازی یک خانه ی روستاییمرمت و بازسازی یک خانه ی روستایی

 

سیدعلی رفعتی در ادامه افزود : با توجه به وضع موجود و اینکه این خانه در مجاورت زمین های کشاورزی قرار گرفته بود ، با یک زلزله معمولی احتمال فرو ریختن آن وجود داشت ، به همین منظور شرایط تعمیر و مرمت را هم دارا نبود و از طرفی تعلل در رسیدگی به وضعیت این خانه ، می توانست خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

در نهایت با بررسی همه جوانب ، تصمیم به تخریب و ساخت خانه ای نو برای این خانواده گرفته شد و از آنجا که می بایست کار بصورت اصولی انجام می گرفت با یک پیمانکار ساختمان قراردادی بسته شد و مقرر شد خانه ای با متراژ 70 متر بنا شود.

مرمت و بازسازی یک خانه ی روستایی

مرمت و بازسازی یک خانه ی روستایی

وی تصریح کرد: کار ساخت این خانه ، با تأمین منابع مالی و با همتی جهادی و انقلابی از مرداد ماه 96 آغاز و در اردیبهشت 97 در کمتر از 10 ماه به پایان رسید و این خانواده توانستند قبل از ماه مبارک رمضان در منزل جدید خود سکونت یابند.

 

مرمت و بازسازی یک خانه ی روستایی

مرمت و بازسازی یک خانه ی روستایی

مرمت و بازسازی یک خانه ی روستایی

مسئول روابط عمومی گروه فرهنگی جهادی محراب هزینه ساخت این خانه را 43 میلیون تومان عنوان کرد و گفت : 10 میلیون تومان آن بعنوان کمک بلاعوض توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) ، تقبل بازپرداخت 23 میلیون تومان اقساط وام توسط خیرین گروه فرهنگی جهادی محراب ، 4 میلیون تومان به همراه 5 قلم از لوازم اساسی منزل توسط دیگر خیرین عزیز ، و 6 میلیون تومان نیز توسط خانواده تأمین گردید.

رفعتی در پایان از همت و همکاری صمیمانه و جهادی مسئولین محترم کمیته امداد شهرستان گرگان و بویژه خیرین عزیز و کارکنان شریف شرکت نفت استان گلستان که بازپرداخت اقساط وام ها را تقبل کرده اند تقدیر و تشکر بعمل آورد و افزود : گروه فرهنگی جهادی محراب در جهت یاری رسانی بیش از پیش به مستضعفین و نیازمندان از همه خیرین گرانقدر دعوت بعمل می آورد.

 

تصاویری از روند مرمت و بازسازی گروه فرهنگی جهادی محراب :

جهت مشاهده تصاویر در اندازه بزرگتر ، لطفا بر روی آنها کلیک کنید:

انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار