خبرهای داغ:
مدیر کل بهزیستی قم خبر داد

حمایت مالی ۱۰ میلیارد ریالی از مددجویان بهزیستی استان قم

مدیر کل بهزیستی قم از پرداخت ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای مبارزه با ویروس کرونا به مددجویان تحت پوشش این نهاد خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۹۵۰۳
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مهدی پهلوانی، مدیر کل بهزیستی استان قم اظهار کرد:با عنایت به اینکه قم اولین استان در شناسایی به موقع افراد مشکوک به ویروس کرونا بود اقدامات پیشگیرانه زودتر از سایر استان‌ها شروع شد و علاوه بر برآورد اعتبار لازم جهت پیشگیری و تهیه اقلام بهداشتی و اعلام به مرکز با کمک سازمان و دولت محترم مبالغ موثری در نظر گرفته شد.

وی افزود: ده میلیارد ریال به حساب مراکز شبانه روزی، معلولین و سالمندان، تامین اقلام بهداشتی معلولین ضایعه نخاعی و کمک به مراکز اقامتی معتادین در زمینه پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا واریز شد.


پهلوانی عنوان کرد: برای کمک به مراکز بازتوانی معتادان برای تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی سطوح و محیط به هر مرکز بیش از پنجاه میلیون ریال پرداخت شد و برای کمک به مراکزشبانه روزی توانبخشی اعم از سالمندان، معلولین و بیماران روانی مزمن که حدود هزار نفر هستند به ازاء هر نفر بیش از پنج میلیون ریال به حساب مراکز واریز شد و این جدای ارائه اقلام تهیه شده از طریق سازمان بهزیستی کشور و سازمان ملل و کمک‌های خیرین است.


مدیر کل بهزیستی استان قم افزود: با توجه به اینکه معلولین ضایعه نخاعی در ردیف افراد پرخطر هستند به حساب هر معلول ضایعه نخاعی دومیلیون و پانصد هزار ریال جهت تهیه اقلام بهداشتی و خود مراقبتی واریز شد.


وی ادامه داد:با تامین اقلام بهداشتی شامل ژل، دستکش، ماسک، محلول‌های ضدعفونی و بروشور‌های بهداشتی کار توزیع این اقلام از طریق اورژانس اجتماعی ۱۲۳، مددکاران مرکز کودکان خیابانی و پرسنل مراکز کاهش آسیب بین کودکان کار و خیابانی، افراد بلامکان، متکدیان، معتادان پرخطر و... آغاز شد و به صورت مستمر ادامه دارد.


پهلوانی با اشاره به خدمات ارزشمند سامانه مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ و خدمات موثر اورژانس اجتماعی گفت: به لطف خداوند منان و مجاهدت‌های موثرمددکاران مراکز بهزیستی در سطح استان تا کنون هیچ مورد فوتی از طریق این ویروس در مراکز مشاهده نشده است و امیدواریم با رعایت الزامات بهداشتی به زودی شاهد ریشه کنی این ویروس منحوس باشیم.



انتهای پیام
ارسال نظرات