کتاب خاطرات پیشکسوتان رسانه‌ای استان گیلان در جبهه‌ها منتشر می‌شود

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان از شناسایی ۲۲ خبرنگار استان که در جبهه‌ها حضور داشتند خبر داد و گفت: کتاب خاطرات پیشکسوتان رسانه‌ای استان در جبهه‌ها منتشر می‌شود.
کد خبر: ۹۲۸۱۸۶۳
|
۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ دوم پاسدار مهدی پارسا پیش از ظهر امروز در مراسم بازخوانی نقش خبرنگاران گیلانی در دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت در رشت اظهار داشت: با همت پیشکسوتان و نسل جدید قلم به‌دست مدافع انقلاب و اسلام و کسانی که از حیثیت کشور دفاع کردند، برای هدایت آیندگان گام برمی‌داریم.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه به کوری چشم دشمنان قسم خورده نظام که دیوانه‌ای به نام صدام را علیه ملت ایران به جنگ تشویق کردند می‌گوییم که امروزه قوی شدیم و قوی هستیم تصریح کرد: کسی جرأت نگاه چپ به ما را ندارد.

وی با اشاره به اینکه دشمنانی که آرزو می‌کردند روزنه‌های امید را روی ما ببندند به آرزوی خود نرسیدند افزود: دامنه روابط ایران بسیار گسترده شده و این مهم با جانفشانی خالصانه شهدا اتفاق افتاد تا ناموس این کشور روی اجنبی به خود نبیند.

پارسا بیان کرد: یکی از رسانه‌های آمریکایی مدعی بود که تمام روسای جمهور آمریکا با امام(ره) موافق هستند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و با همت سرمایه‌های انسانی به‌حدی از رشد و بالندگی رسیدیم که واشنگتن پست می‌گوید ایرانی‌ها قادرند در کمتر از 15 دقیقه به تمام تهدیدها پاسخ نظامی دهند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان خاطرنشان کرد: ما در جغرافیای عظمت ایران و جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و می‌دانیم که جوانان غیور ایران و نظام اسلامی می‌توانند حتی در کمتر از 15 ثانیه به تهدیدها پاسخی قاطعانه دهند و از کیان این کشور دفاع دفاع کنند.

وی شناسایی پیشکسوتان و رزمندگان گیلانی دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و گفت: در آن زمان خبرنگار رسمی در جبهه‌ها از سوی استان گیلان نداشتیم اما تاکنون 22 نفر از افرادی که در زمان جنگ کار رسانه‌ای و تبلیغاتی می‌کردند را شناسایی کردیم‌

پارسا عنوان کرد: تاکنون 300 ساعت فیلم توسط این پیشکسوتان جنگ تهیه شده که بخش عمده آن از صدا وسیمای مرکز استان گیلان و سایر رسانه‌ها پخش شده است و این فیلم‌ها مربوط به قبل، حین و بعد از عملیات‌های مختلف است و برنامه «آسمانی‌ها» یکی از این برنامه‌ها است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان حضور خبرنگاران در شرایط سخت، حساس و پرخطر جبهه‌های سوریه را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: از تمام تلاش‌های بی‌مزد و منت اهالی رسانه در جبهه‌ها تشکر می‌کنم که این میراث ارزشمند را برای آیندگان ثبت کردند.

وی با بیان اینکه قرار است خاطرات پیشکسوتان رسانه‌ای استان گیلان در جبهه‌ها به‌صورت یک کتاب گردآوری و منتشر شود بیان داشت: این کمترین کاری است که سازمان بسیج رسانه استان گیلان برای انجام آن پیش‌قدم شده و با کمک شما آن را به اتمام می‌رساند.

به گزارش بسیج، در پایان این مراسم از خبرنگاران، عکاسان و گزارشگران گیلانی حاضر در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از پوستر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گیلان نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات