خبرهای داغ:
یک متخصص طب سنتی برای مقابله با کرونا تاکید کرد؛

از مصرف داروی امام کاظم (ع) غافل نشوید

یک متخصص طب سنتی برای مقابله با کرونا تاکید کرد؛ «در این شرایط کرونایی که راه درمان خاصی برای غلبه بر بیماری پیدا نشده، چرا نباید از طب سنتی و اسلامی بهره برد. مصرف داروی پیشگیری امام کاظم ع، حجامت برای عموم جامعه که موجب افزایش ایمنی و تعادل سیستم بدن و همچنین بادکش ریه که موجب تقویت ریه ها و مقاومت در برابر کرونا است، توصیه می‌شود.» این بخشی از گفتگوی یک متخصص طب سنتی است که در ادامه مشروح آن را میخوانید.
کد خبر: ۹۲۸۶۵۰۴
|
۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
 
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج- فرزانه همتی – در شرایطی که امروز با ویروس کرونا این مهمان ناخوانده چینی در کشور مواجه هستیم، طب سنتی راهکارهای مهمی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری دارد. در این باره با دکتر «اکرم فلاح» متخصص طب سنتی گفتگویی انجام دادیم و نظرات وی را جویا شدیم.
طب نوین عاجز از درمان کرونا
این متخصص طب سنتی بیان کرد: در این روزهای کرونایی بسیار افسوس می‌خوریم که باوجود داشتن منابع غنی از روایات اهل بیت (ع) (حدود ۵ تا ۶ هزار روایات طبی) در طب سنتی و طب اسلامی و توصیه های فراوان برای پیشگیری از بیماریها که میتوان از آنها برای درمان امراض مختلف بهره گرفت، بسیاری هنوز ادعا میکنند که این نوع طب، منسوخ است و آن را قبول ندارند.
وی ضمن بیان اینکه در این شرایط بحرانی که راه درمان خاصی برای غلبه بر بیماری پیدا نشده و طب جدید نیز عاجز شده است، چرا نباید از طب سنتی و اسلامی بهره برد، تصریح کرد: اوایل شیوع بیماری، داروی هیدروکسی کلروکین برای درمان کرونا معرفی شد و بعد از مدتی بخاطر عوارض مختلف آن مانند سکته قلبی، افت فشار و ... این دارو رد شد. سپس داروی رمدسیویر و داروهای مختلف معرفی شد که بعد از مدتی بخاطر عوارض مختلف، آنها نیز از رده مصرف خارج شدند.
چین، با طب سنتی حریف کرونا شد
فلاح با ابراز تاسف گفت: در چنین شرایطی، واقعا اجحاف بزرگی در حق مردم است که بخاطر باندبازی ها و مافیای دارو و دست های پشت پرده سلامت کشور، جان مردم به تاراج رود. درحالی که در طب سنتی با روشهای ساده و هزینه های کم، میتوان کارهای موثری انجام داد. جراید کشور چین هم اعلام کردند تاکنون موفق بوده اند ۹۰ درصد از بیماران کرونایی خود را با روشهای طب سنتی این کشور درمان کند. خب این موفقیت مدیون ارزش نهادن به طب سنتی در این کشور بوه و در واقع طب چینی، جایگاه والایی در چین دارد و از گسترش آن جلوگیری نمی‌شود. بر این اساس، سالهاست که طب سنتی در کشور چین مستقل از وزارت بهداشت عمل میکند و زیرنظر طب چینی یا سوزنی این کشور است. الان می‌بینیم در چین باوجود جمعیت بالا، تقریبا آمار فوت نزدیک به صفر شده است. گفته میشود کشور چین همه حقایق را اعلام نمیکند، درحالی که مگر تاچه حد میتوان حقایق را کتمان کرد.
۷ بیمار مبتلا به کرونا را با طب سنتی درمان کردم
این متخصص طب سنتی درباره تجربیات خود از درمان بیماران کرونایی اضافه کرد: ویروس کرونا درمان خاص خود را دارد و ما براساس خلط و مزاج هر فرد، درمان را آغاز می‌کنیم. من تاکنون ۷ مورد مبتلا به کرونا را با طب سنتی درمان کردم. اولین مورد همسر خودم بود که اسفند ماه سال گذشته به نوع شدید این ویروس آلوده شد. ۱۶ روز تب بالا داشت اما از بستری کردن وی در بیمارستان خودداری کردم و در منزل او را تحت مراقبت قرار دادم. از مجموع داروهای شیمیایی تجویز شده، فقط استامینوفن را برای تب بری سریع انتخاب کردم. عمل بادکش ریه را برای تقویت ریه ها و از بین بردن تنگی نفس انجام دادم. باوجود کاهش وزنی که همسرم در مدت کوتاهی دچار آن شد، حاضر به بستری او در بیمارستان نشدم. آنچه من در روند درمان همسرم مشاهده کردم که مانع از افزایش عفونت و بستری شدن در آی سی یو کرد، استفاده از داروی امام موسی کاظم ع بود. همچنین برای آلوده نشدن بقیه اعضای خانواده به ویروس، با مصرف پیشگیرانه داروی امام موسی کاظم ع، هیچیک آلوده به ویروس نشدیم. اکنون بیماری و روند درمان همسرم را به زبان انگلیسی case report کردم و آماده ام هرجایی آن را ارائه بدهم.
همه چیز در مورد داروی امام کاظم (ع)
وی با بیان اینکه از دی‌ماه ۹۸ که زمزمه های بیماری آمد، از حکما شنیده بودم که داروی امام کاظم علیه السلام را برای درمان بیماری کرونا می‌توان استفاده کرد، داستان داروی امام کاظم ع را تعریف کرد و گفت: داستان این دارو، از این قرار است که روزی امام موسی کاظم ع در بستر بیماری بودند، چندتن از اطباء داروهای عجیبی را برای بهبود ایشان تجویز می‌کردند، امام می‌فرمایند‌‌؛ چرا به سراغ ارشد داروها که «هلیله سیاه، رازیانه و شکر سرخ» است نمی‌روید - البته در زمستان، بجای رازیانه، مصطکی جایگزین می‌شود - این دارو انسان را از بسیاری از بیماری‌ها محفوظ می دارد. کارهای تحقیقاتی انجام شده روی این ترکیبات نیز اثربخشی آن را تایید کرده است. هلیله سیاه، یک گیاه ضد میکروب است که سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد. رازیانه و مصطکی نیز چنین خواصی را دارند. در این شرایط، چه دارویی می‌تواند بهتر از داروی امام کاظم ع باشد که براحتی و با قیمت ارزان دردسترس عموم مردم است. نحوه مصرف نیز بسیار راحت است، برای پیشگیری از بیماری‌ کرونا، هرهفته یا هر ده روز یکبار یک قاشق چایخوری مصرف شود و در درمان، تا سه روز، روزی یکبار صبح و شب، بعد تا یکهفته روزی یک قاشق چایخوری و سپس هفته‌ای یکبار، یک قاشق چایخوری مصرف شود که باعث افزایش ایمنی بدن می‌شود. این ترکیب گیاهی بصورت قرص نیز درآمده است که براحتی بلعیده می‌شود.
این متخصص طب سنتی همچنین گفت: چند بیمار کرونایی دیگر را با داروی امام کاظم ع درمان کردم. حتی فردی که دیابت داشته با مصرف داروی امام کاظم ع از کرونا محفوظ مانده، اما اعضای خانواده او که از مراجعان به من بودند که بدلیل جدی نگرفتن مصرف داروی امام کاظم ع به کرونا مبتلا شدند. بخور جوش شیرین هم برای ضدعفونی و باز شدن ریه ها نیز تایید می‌شود. از طرفی بیمار کرونایی که به مشکلات گوارشی برمی‌خورد درمان‌های خاصی دارد. همچنین برای تب، مصرف خاکشیر و برای مشکلات ریوی، دم کرده بابونه، آویشن، گل ختمی و گل بنفشه نیز توصیه میشود.
حجامت و بادکش ریه، یک واکسیناسیون سالم و کم‌هزینه
دکتر فلاح، در ادامه روی حجامت و بادکش ریه به عنوان یک واکسیناسیون سالم و کم‌هزینه تاکید کرد و گفت: درحال حاضر وزارت بهداشت درتلاش است واکسن آنفلوآنزا را با قیمت بسیار بالایی وارد کند، درحالیکه ایمنی جامعه را میتوان با روش‌های ساده طبق آنچه گفته شد بالا برد. شدیدترین نوع کرونا، آلوده شدن ریه به ویروس است. متاسفانه مردم امروز در این شرایط اقتصادی، برای نجات جان خود مجبورند هزینه های گزافی برای درمان خود بپردازند. گاهی شنیدن قیمت داروها و هزینه‌های بستری در بیمارستان، باعث افسوس بسیار می‌شود. شنیده می‌شود بیمارستان‌های خصوصی، فقط از راه بستری کردن بیماران کرونایی در هر شب، ۱۰ تا ۲۰ میلیون از بیماران دریافت می‌کنند. اطلاعات کم مردم درباره طب سنتی و تبلیغات منفی سبب شده بسیاری از مردم، این طب را قبول نداشته باشند و با دستور پزشکان، برای درمان کرونا در بیمارستان بستری شوند و هزینه‌های گزافی بپردازند. بهانه این است که با عدم اطلاع رسانی درباره طب سنتی می‌خواهند دست شیادان را قطع کنند درحالی که در طب نوین نیز شیادی های زیادی اتفاق می افتد و بسیاری از جراحان با دریافت هزینه‌های بالا، جراحی های بدون ضرورت انجام می دهند و باعث هزاران عیب و نقص در مردم می‌شوند درحالیکه بیمه ها نیز حامی آنها هستند اما طب سنتی از حمایت هیچ سازمان بیمه گری هم برخوردار نیست.
حجامت ترسناک نیست
این متخصص طب سنتی تصریح کرد: حجامت برای بسیاری از مردم ترسناک است اما بعد از انجام آن متوجه می شوند که ترسناک و دردناک نبوده است. در حجامت منظور خونگیری نیست، تیغ زدن و بیرون آمدن فقط چند قطره خون، ایمنی بدن را افزایش می دهد. براساس مزاج برای افراد کم خون حجامت پنبه ای میکنیم یعنی در حدی که فقط پنبه خیس شود. برای کسانی که دچار غلظت خون هستند، خونگیری بیشتری انجام می‌شود اما حجامت برای عموم جامعه، افزایش ایمنی و تعادل سیستم بدن است که در شرایط امروز، در کنار مصرف داروی پیشگیری امام کاظم ع، بجای واکسن آنفلوآنزا، حجامت را توصیه می کنم. در واقع با این روشها، بدن به حالت تعادل میرسد و انسان بیمار نمی‌شود.
گزارش حکمای طب سنتی از درمان کرونا
وی اشاره کرد: دکتر روازاده، فهیم و... که حکمای علم طب سنتی هستند همه مراجعه کنندگان کرونایی را درمان کرده‌اند و هیچ مورد فوتی نداشتند. اما متاسفانه وزارت بهداشت چنین موفقیت هایی را گزارش نمی‌دهد و حتی برخی از مسئولان وزارتخانه مخالف وجود دانشکده های طب سنتی هستند و این نوع طب را شبه علم معرفی کرده اند. البته من گزارش در مورد همسرم را در دانشکده طب سنتی ارائه داده ام به امید آنکه مسئولان ترتیب اثر بدهند. تازمانی که طب سنتی در کشور ما مستقل نشده و زیرنظر وزارت بهداشت عمل می کند هیچ پیشرفتی نخواهیم کرد درحالیکه علت پیشرفت طب سنتی در چین، استقلال آن در این کشور بوده است.
دکتر فلاح با تاکید براینکه آنچه مهم است افزایش آگاهی مردم و اقبال جامعه به سمت طب سنتی است ادامه داد: مردم دقت داشته باشند درمان با طب سنتی به منزله این نیست که فرد می‌تواند ماسک نزند. علاوه بر درمانهای پیشگیرانه با طب سنتی، در جاهای بسیار شلوغ که فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شود حتما باید ماسک زده شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: من از بیست سال پیش تاکنون که با طب سنتی آشنا شدم دریافتم که در برخی از موارد، طب غربی ناامیدی به بیماران می‌دهد، اما طب سنتی بجای آن امیدواری می بخشد و برای هر بیماری، یک راهکاری نشان می‌دهد. در واقع با درمان‌ها
ی طب سنتی می‌توان گفت؛ نه تنها کرونا غول نیست بلکه هر نوع ویروسی قابل درمان است. اگر روش‌های طب سنتی در جامعه جا بیافتد مثل حجامت، مصرف جوشانده های طبیعی و داروهای گیاهی و روش‌های درمانی که تعادل مزاج را ایجاد می‌کند، انواع ویروس ها درمان میشوند. براین اساس لازم است پزشک خانواده به طب سنتی آشنا باشد تا مزاج افراد را شناسایی کند.
انتهای پیام/*
منبع: طنین یاس
ارسال نظرات