استاندار بوشهر از اجرا شدن چند پروژه‌ تحقیقاتی در دانشگاه خلیج فارس خبر داد.

پروژه‌های تحقیقاتی، تولید و کشت گیاهان سازگار با کم‌آبی استان بوشهر اجرا شد

کد خبر: ۹۳۲۹۲۰۰
|
۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر ، استاندار بوشهر از اجرا شدن پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه تولید و کشت گیاهان سازگار با کم‌آبی در دانشگاه خلیج‌فارس خبر داد و گفت: در این زمینه از محل اعتبارات پروژه‌های تحقیقاتی به تولید و کشت گیاهان سازگار با کم‌آبی کمک می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در بررسی فعالیت دانشکده کشاورزی دانشگاه خلیج فارس در منطقه بنداروز دشتستان با تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسین (ع) و قمر بنی‌هاشم (ع) و گرامیداشت روز پاسدار و روز جانباز اظهار داشت: فعالیت‌های دانشکده کشاورزی دانشگاه خلیج‌فارس  قابل تقدیر و تحسین است.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه سازگار با کم‌آبی در استان بوشهر گفت: یکی از مصوبات مهم این کارگروه کشت و توسعه و ترویج گیاهان سازگار با آب و هوای این استان و در این راستا طرح‌های مهمی اجرا شده است.

 

استاندار بوشهر اقلیم استان را نیمه خشک و خشک دانست و بیان کرد: اگر بر روی گونه‌های گیاهی ویژه این اقلیم کار نشود با مشکلاتی در بخش‌های گوناگون مواجه می‌شویم.

 

گراوند یکی از مشکلات مهم استان بوشهر در توسعه گیاهان و گسترش فضای سبز را تامین آب دانست و تاکید کرد: در  سازگار با اجرا طرح‌های مقابله با کم‌آبی و کشت گونه‌های سازگار با این اقلیم، دانشگاه خلیج‌فارس  این مسئولیت و مأموریت را بر عهده گرفته است که از محل اعتبارات پروژه‌های تحقیقاتی به تولید و کشت گیاهان سازگار با کم‌آبی کمک می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در این زمینه پروژه‌ها و فعالیت‌های خوبی اجرا شده است گفت: کارهای صورت گرفته در دانشکده کشاورزی دانشگاه خلیج‌فارس، همانند کارهای انجام شده در دانشگاه‌های بزرگ کشور است.

 

استاندار بوشهر با اشاره به مهارت افزایی دانشجویان این دانشکده و فراهم شدن بازار کار آنها خاطر نشان کرد: ظرفیت توانمندی دانشجویان این دانشکده به‌گونه‌ای است که نه تنها برای خودشان بلکه برای بخش‌های دیگر می‌توانند کارآفرینی کنند.

 

گراوند با قدردانی از رئیس و استادان دانشگاه خلیج‌فارس  در اجرا این طرح‌ها افزود: گونه‌های گیاهی با اقلیم منطقه و سازگار با محیط شهرستان دشتستان با تلاش پژوهشگران دانشگاه خلیج‌فارس تهیه و تولید و کشت شده که تلاش آنان درخور تحسین است.

وی با تاکید بر استفاده مجموعه منابع طبیعی و شهری استان بوشهر از گونه‌های گیاهی تولید شده برای توسعه فضای سبز و جنگلی افزود: امید می‌رود با استفاده از گونه‌های گیاهی تولیدی در دانشکده کشاورزی دشتستان، شاهد ترویج و سرسبزی و نشاط در طبیعت استان باشیم.

از دیگر برنامه های این سفر کاشت نهال در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی توسط بازدیذ کنندگان  بود.

 پروژه‌های تحقیقاتی، تولید و کشت گیاهان سازگار با کم‌آبی استان بوشهر اجرا شد

انتهای پیام/منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه خلیج فارس

ارسال نظرات