امام خمینی (ره) عقیده را در میدان جهاد معنی کرد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در مراسم سال روز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد گفت: امام خمینی (ره) عقیده را در میدان جهاد معنی کرد.
کد خبر: ۹۳۴۷۷۱۹
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت الاسلام حسین دشتی در ابتدای این مراسم با تسلیت شهادت امام صادق علیه السلام اظهار کرد: مذهب تشیع در جهان اسلام از ابتدا و حتی در زمان امام علی علیه السلام با این عنوان شناخته نمی‌شد و بعد از کشته شدن عثمان و شهادت امام علی علیه السلام نیز گروه‌های مختلف با عنوان عثمانی و علوی در جامعه شناخته می‌شدند.
وی افزود: امام حسین علیه السلام با شهادت خود در حقیقت مذهب را زنده کرد و مکتب اهل بیت علیهم السلام، امامت و ولایت را به جهان اسلام ارائه داد و در این زمینه حق زیادی در زنده نگهداشتن مذهب دارد، اما کاری که امام صادق علیه السلام انجام داد محتوادهی به مذهب تشیع بود.
امام خمینی (ره) عقیده را در میدان جهاد معنی کرد
این مدرس حوزه‌های علمیه استان بوشهر اضافه کرد: مکتب امام صادق علیه السلام سال‌های متعدد، جایگاه شاگردان زیادی بود و در این مدت هزاران نفر از مکتب ایشان استفاده کردند تا جایی که اکنون بیش‌تر روایات موجود از اهل بیت علیهم السلام از ایشان و امام محمد باقر علیه السلام است.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان بوشهر یادآور شد: شیعه بر اساس فرمایشات امام جعفر صادق علیه السلام هویت پیدا کرد تا جایی که مذهب تشیع را به نام ایشان یعنی مذهب جعفری می‌شناسند لذا ایشان حق بزرگی بر گردن ما شیعیان دارد.
امام جمعه موقت بوشهر در ادامه با گرامیداشت سال روز ارتحال امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) قبل از رهبری انقلاب اسلامی به عنوان یک فقیه جامع الشرایط شناخته شده بود و مکتب فلسفی و عرفانی ایشان بسیار مشهور بود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه السلام اذعان کرد: نکته‌ای که زندگی امام خمینی (ره) را ممتاز کرد حرکتی بود که ایشان ایجاد کرد و به طلبه‌های جوان یاد داد که می‌توانید هم عالم و فیلسوف باشید و هم در میدان مبارزه حضور داشته باشید.
حجت الاسلام دشتی تصریح کرد: امام خمینی (ره) عالم و فیلسوف بود، اما به عنوان یک مبارز شناخته می‌شد و حقیقت و رشد عرفان را در میدان مبارزه و جهاد به همگان نشان داد.
وی افزود: امام خمینی (ره) عبادت را در میدان مبارزه، تبعیدگاه و زندان معرفی کرد به طوری که شاگردان امام مبارزینی بودند که نماز شبشان و عبادتشان ترک نمی‌شد.
دشتی اضافه کرد: در حقیقت ترکیب عقیده و جهاد ترکیبی بدیع بود که به خوبی در وجود امام خمینی (ره) قابل مشاهده بود.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر یادآور شد: امام خمینی (ره) به ما یاد داد که مسیر حق راهی است که ضمن این که انسان معرفت دارد، نماز می‌خواند، به عبادت مشغول است و ارتباط تنگاتنگی با خدا دارد در میدان جهاد و مبارزه نیز حاضر باشد.
حجت الاسلام حسین دشتی سال روز قیام خونین ۱۵ خرداد را هم گرامی داشت و گفت: ۱۵ خرداد نقطه عطفی در انقلاب اسلامی به حساب می‌آید چرا که در این روز فصل جدیدی در انقلاب و مبارزات ملت ما باز شد.
وی افزود: قبل از ۱۵ خرداد گروه‌های مبارز مختلفی داشتیم، اما از درون آن‌ها حزب توده، مجاهدین خلق و چریک‌های فدایی خلق درآمد، اما امام خمینی (ره) در این روز با انقلابی که انجام داد و به زندان رفت باعث شد این حقیقت برای مردم متجلی شود که اسلام و تشیع یک مذهب انقلابی است بنابراین مردم به میدان آمدند و روحانیت و امام پرچم انقلاب را به دست گرفتند.
مدرس حوزه‌های علمیه استان بوشهر در بخشی از سخنان
خود به ۱۴ خرداد سال روز ارتحال امام خمینی (ره) نیز اشاره کرد و گفت: با ارتحال امام خمینی (ره) انقلابی در میان مردم ایجاد شد و همگان با سوخته دلی می‌گریستند چرا که مردم احساس می‌کردند انسان مخلصی را که تمام زندگی اش را وقف اسلام کرده بود از دست داده بودند.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان بوشهر یادآور شد: بعد از رحلت امام خمینی (ره) یک نگرانی برای جانشینی ایشان وجود داشت و مردم نگران بودند که مبادا رهبری انقلاب اسلامی دچار مشکل شود که خوشبختانه با انتخاب رهبر معظم انقلاب اسلامی همه دل‌ها آرام گرفت.
امام جمعه موقت تهران افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال ۱۳۶۸ تاکنون رهبری انقلاب اسلامی را بر عهده دارد که ایشان در این مدت بهترین رهبر در جهان اسلام به حساب آمده و توانسته است به زیبایی انقلاب اسلامی را هدایت کند.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه السلام به موضوع انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: نظام اسلامی ما به پشتوانه خون هزاران شهید به دست آمده است لذا لازم است با تمام مشکلاتی که وجود دارد این نظام را با هیچ چیز دیگری عوض نکنیم و از آن پاسداری کنیم.
حجت الاسلام دشتی تاکید کرد: شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است که لازم است همگان با انجام این کار مهم، از نظامی که امام خمینی (ره) و شهدا بنیان گذاشتند محافظت کنیم.
انتهای پیام/
ارسال نظرات