رسانه‌ها در آگاه‌سازی شیوع آنفلوآنزای پرندگان پیشگام باشند

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل گفت: با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان و احتمال آلودگی رسانه‌ها در آگاهسازی این بیماری در جامعه پیشگام شوند.
کد خبر: ۹۳۸۹۲۹۷
|
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱

رسانه‌ها در آگاه‌سازی شیوع آنفلوآنزای پرندگان پیشگام باشند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،  رضا قاسمیان در نشست ستاد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در اردبیل بر ضرورت پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پیش از وقوع آن تاکید و اظهار داشت: لازم است قبل از بروز و وقوع بیماری‌های طیور به ویژه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اقدامات لازم اطلاع‌رسانی و آموزش انجام شود تا به دلیل بی‌اطلاعی هزینه‌هایی بر اقتصاد مردم وارد نشود.

وی استفاده از ظرفیت فضای مجازی همراه با رسانه ملی و مکتوب را برای اطلاع‌رسانی راه‌های انتقال آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ضروری دانست و خواستار جلب همکاری این رسانه‌ها در آگاه سازی مردم شد.

قاسمیان با اشاره به مستعد بودن روستاها و طیور روستایی برای ابتلاء به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، خواستار آگاه سازی روستاییان نسبت به علائم این بیماری با مشارکت بسیج، تشکل‌های مردمی و شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران شد.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و حفظ امنیت اقتصادی، در راستای تأمین اعتبارات لازم برای اطلاع‌رسانی و آگاه سازی از سوی مدیریت و برنامه‌ریزی استان اقدام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل نیز در این جلسه با بیان اهمیت پیشگیری از بروز آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، اطلاع‌رسانی علائم این بیماری را در راستای جلوگیری از شیوع ضروری دانست.

بهلول تکلوی افزود: در صورت بروز این بیماری، کنترل آن بسیار سخت شده و ممکن است مشکلات اقتصادی برای صنعت طیور استان ایجاد کند.

وی ماهیت ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را غیرقابل کنترل دانست و افزود: اگر پیشگیری‌های لازم با آگاه سازی مردم صورت نگیرد امنیت غذایی با تهدید مواجه می‌شود.

تکلوی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در این خصوص در استان وجود ندارد، آگاهی از علائم این ویروس را در کنترل و معدوم‌سازی موارد مشاهده شده ضروری دانست.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل جز استان‌های تولید کننده و صادر کننده در صنعت طیور شناخته می‌شود به طوری که دو میلیون و 68 هزار قطعه مرغ مادر در استان پرورش می‌یابد.

تکلوی بیان کرد: 11 درصد جوجه یک روزه کشور در استان اردبیل تولید و به داخل و خارج از کشور صادر می‌شود.

ارسال نظرات