خبرهای داغ:
شهردار قم:

ترویج حجاب و عفاف نیازمند حرکت منسجم دستگاه‌های فرهنگی است

شهردار قم با تاکید بر اینکه اهداف مورد نظر در حوزه حجاب و عفاف نیازمند حرکت منسجم و متحد دستگاه‌های فرهنگی است، گفت: دشمن با ناکامی در عرصه نظامی، به عرصه فرهنگی ورود کرده و به دنبال ضربه زدن به ملت و نظام است.
کد خبر: ۹۴۳۹۰۶۹
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد در نشست قرارگاه فرهنگی اجتماعی 19 دی استان قم که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در شهرداری قم به دنبال یکپارچه‌سازی حرکت‌ها هستیم، اظهار کرد: شهرداری 372 وظیفه دارد اما یک وزارتخانه 25 وظیفه بر عهده دارد و این وظایف گسترده نیازمند یک انسجام مطلوب است.

وی ادامه داد: برنامه خوبی برای حجاب و عفاف در شهرداری قم برنامه‌ریزی‌ شده است اما اینکه به چه میزان به نتیجه برسد وابسته به میزان تعامل و همراهی دستگاه ها با یکدیگر است.

شهردار قم با بیان اینکه عفاف و حجاب فقط به یک حوزه فرهنگی محدود نمی‌شود، گفت: رسیدن به اهداف مورد نظر در حوزه حجاب و عفاف، نیازمند آموزش‌های بنیادین و مداوم در خانواده، مدارس، دانشگاه‌ها و اجتماع است و بدیهی است که در چنین شرایط اجتماعی الگوپذیری فرهنگ نیازمند نهادینه شدن آن در وجود افراد است.

وی با تاکید بر اینکه کار فرهنگی باید منسجم و همیشگی باشد تا منجر به نتیجه شود، تصریح کرد: در دانشگاه و دبیرستان بحث‌های متفاوتی وجود دارد و برنامه فرهنگی ما باید متفاوت باشد اگر یکپارچگی و انسجام رقم زده نشود رسیدن به نتیجه شدنی نیست.

وی تاکید کرد: کشورهای مختلف با ظرفیت نظامی قابل توجه مقابل ایران اسلامی ایستادند اما نتوانستند به نتیجه برسند، با این وجود اکنون در عرصه فرهنگی ورود جدی‌تر دارند چرا که می‌دانند در این عرصه جای حرکت برای آن‌ها باقی است و در این شرایط همه دستگاه‌ها باید در میدان حضور یافته و نقش آفرینی متفاوتی داشته باشند.

ارسال نظرات