صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 03 June 2024
همدان-مسئول نمایندگی ولی‌فقیه درسپاه بهار عیدقربان را مقدمه‌ای برای عیدغدیر دانست وگفت:عیدقربان درسی از جانب حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) برای ما است تا درحضور درگاه حضرت حق، اسماعیل‌های وجودمان را قربانی کنیم.
کد خبر: ۹۵۲۴۳۶۲
|
۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱

حجت الاسلام حبیب الله حمزه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار کرد: نامگذاری این دهه (عید قربان تا عید غدیر) به دهه ولایت همراه با مضامین بسیار زیبا و به‌جا است که اگر دقت کنیم متوجه می‌شویم که عید قربان درس‌ها و الزاماتی دارد که منعکس کننده واقعی غدیر است.

وی با بیان اینکه عید قربان مقدمه‌ای برای عید غدیر است، گفت: عید قربان درسی از جانب حضرت ابراهیم (ع) و اسماعیل (ع) برای ما است تا در حضور درگاه حضرت حق، اسماعیل‌های وجودمان را قربانی کنیم و دل را از هرگونه ناخالصی پاک کنیم و آیینه وجود را از گناه صیقل دهیم و پای روی نفسیات بگذاریم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه بهار افزود: درس عید قربان تسلیم شدن برای رضای حق است، چنانچه حضرت ابراهیم (ع) در مقابل دستور الهی مبنی ‌بر قربانی کردن فرزند تسلیم فرمان خدا شد و اسماعیل(ع) نیز وقتی در مقابل چنین امری قرار گرفت به ندای حق لبیک گفت تا این درس بزرگ را  که برای عروج و رسیدن به‌حق باید تسلیم رضای حق بود به پیروان خود بیاموزند.

وی با تاکید بر مقابله با شیطان تا رسیدن به پیروزی گفت: حضرت ابراهیم (ع) و اسماعیل (ع) با اطاعت از امر الهی اوج بندگی خود را به نمایش گذاشتند و در میدان نبرد با شیطان، سربلند بیرون آمدند، ما نیز در این  جنگ مستمر و تمام‌نشدنی باید با تمام قدرت با شیطان و ایادی او از جمله استکبار جهانی مقابله و مبارزه کنیم.

حمزه نیز رها شدن از تعلقات دنیوی را امری مهم برشمرد و گفت: حضرت ابراهیم(ع) با قربانی کردن فرزندش خشنودی خدا و تکلیف را بر تمایلات دنیوی خود مقدم داشت و اگر ما بخواهیم در زندگی رشد کنیم و به قرب الهی برسیم، باید دل به مظاهر دنیوی نبندیم و حاضر باشیم از اسماعیل‌های خودمان پول، مقام، فرزند و... بگذریم.

وی افزود: عید غدیر معروف به عید ولایت است و مفهوم ولایت اسلامی به وسیله پیامبر اکرم (ص) مصداق روشن و عینی یافت و پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر حضرت علی(ع) را مولی و سرپرست مسلمانان معرفی کرد تا بر همگان روشن شود که امامت و ولایت در حقیقت ادامه دهنده راه رسالت است، ایمان به ولایت و التزام عملی به آن ریشه در توحید ربوبی دارد و حکم عقل و نقل بر همه مسلمانان واجب است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه بهار بیان کرد: هر دو عید بزرگ قربان و غدیر هرانسان مومنی را  ملزم می‌کند تا تلاش کند چه در عرصه دین و چه در عرصه جامعه به یک عنصر ولایت‌مدار تبدیل شوند همان ولایت‌مداری که حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) در جریان قربانی کردن و وابستگی فکری و عملی به خدا و ولی خدا داشتند.

وی ادامه داد: انسان ولایت‌مدار نیز باید ولی خدا را پیدا کند، بشناسد و ولی حقیقی جامعه اسلامی را مشخص کند و بعد از مشخص کردن از لحاظ فکری و عملی و روحیات و راه‌ و رسم و روش خود را به او متصل کند و به‌دنبال او حرکت کند طوری که تلاش و جهاد و دوستی دشمنی و جبهه‌بندی‌های وی تلاش و جهاد و دوستی و دشمنی و جبهه بندی او باشد.

حمزه با بیان اینکه از لحاظ فردی و اجتماعی در یک جامعه ولایت‌مدار که ولی خدا مشخص و منشا الهام‌بخش همه نیروها، نشاط‌ها، فعالیت‌های آن جامعه باشد، گفت: جامعه‌ای دارای ولایت است که سرچشمه از او سرازیر است و ولی مرکزی است که همه را فرمان بدهد و نگاه همه به او باشد و پیش‌قراول کاروان زندگی در جامعه باشد و این‌جامعه جامعه‌‌ای است که دارای ولایت است.

وی عنوان کرد: حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) در عید قربان چگونگی ولایت‌مداری، اطاعت و تسلیم بودن در برابر ولایت را به بشریت ارائه دادند و پیامبر اکرم(ص) در عید غدیر ولی خدا را به مردم معرفی کرد که ای مردم ولی خدا باید چه کسی باشد که چگونه باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات