خبرهای داغ:
مسئول بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی:

حوزه فیلم حوزه تاثیرگذاری بر جامعه است

خبرگزاری بسیج: مسئول بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی در نشست خبری چهارمین جشنواره فیلم کوتاه بسیج این استان حوزه فیلم را حوزه ای تاثیرگذار در جامعه خواند و گفت: این حوزه جایگاه و تاثیر خاصی در میان خواص و عوام جامعه دارد.
کد خبر: ۸۵۴۴۱۵۲
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، محمد اسکندری هنرمندان را پیشقراولان جامعه عنوان و بیان کرد: مردم در جامعه به تاسی از هنرمندان حرکت می کنند بنابراین درگیر کردن آن ها با چنین مفاهیم ارزشی، حرکتی مبارک و ارزشمند است.

وی همچنین با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در نماز عیدفطر در خصوص مسیر استکبار ستیزی انقلاب اسلامی، تاکید کرد: بنا به فرمایش ایشان نظام جمهوری اسلامی هماره حمایت خود را از محور مقاومت اعلام می کند و امید است این تفکر در بین مردم از طریق هنرمکندان ترویج و گسترش یابد.

دبیرجشنواره چهارمین فیلم کوتاه بسیج آذربایجان شرقی نیز در ادامه با بیان اینکه این جشنواره به صورت دوسالانه برگزار می شود، بازخوانی ارزش ها و آرمان های انقلاب، مقابله با جنگ نرم، دفاع مقدس و پایداری، بیداری اسلامی، مضامین آئینی و انتظار و آرمانگرائی را از محورهای اصلی آن عنوان کرد.

قربانعلی طاهرفر فیلم کوتاه و فیلمانه نویسی را دو بخش این جشنواره برشمرد که فیلم کوتاه نیز خود در چهار بخش دیگر شامل کوتاه داستانی، مستند، نماهنگ و پویانمایی است.

وی برگزاری چنین جشنواره هایی را برای شناسایی افراد مستعد و تربیت آن ها برای جریان سازی ارزشی انقلاب مهم دانست و افزود: با تربیت هنرمندانی متعهد می توان روحیه ارزشی در جامعه تزریق کرد که این روحیه ناخودآگاه موجب جاری شدن تفکر در آثار هنرمند می شود.

طاهرفر تولید آثار فاخر را منوط به حمایت مالی، عزم عمومی و تعامل همه نهادهای مرتبط در این خصوص نام برد و اظهار کرد: آثار فاخر آثاری است که در جامعه تاثیرگذار بوده و در زمینه ارزش های والای انسانی تحول آفرین است.

چهارمین جشنواره استانی فیلم کوتاه بسیج با عنوان «سکانس بیداری» همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در تبریز برگزار می شود که علاقه مندان می توانند در بخش فیلم نامه آثار خود را تا 10مرداد و در بخش فیلم کوتاه تا پنجم شهریور به دبیرخانه آن در بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی ارسال کنند.

نشست خبری چهارمین جشنواره فیلم کوتاه بسیج آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در مجتمع 29 بهمن تبریز برگزار شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار