با حضور 80 شاعر از استان‌های شمال‌غرب کشور؛

دومین جشنواره شعر ارسباران در اهر برگزار شد

دومین جشنواره استانی شعر ارسباران با حضور80 شاعر از استان‌های شمال‌غرب کشور در اهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۲۴۲۴
|
۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه اهر در مراسم اختتامیه شعر ارسباران اظهار داشت: برای این  جشنواره بیش از  ۲۷۰ اثر از شاعران از اقصی نقاط استان و استان‌های همجوار رسیده بود که از این تعداد۲۳۰ اثر مورد تائید هیات داوران قرار گرفت.

علیرضا کریم‌پور افزود: در این جشنواره با رای هیات داوران از 230 اثر، 15 اثر به عنوان اثر منتخب  مورد تجلیل قرار گرفت و سه نفر از شاعران  برجسته که در محضر مقام معظم رهبری اشعارشان را قرائت کرده بودند تجلیل شدند.

وی با اشاره به استقبال بسیار خوب اهالی شعر ادب  از اقصی نقاط استان از دومین جشنواره گفت: امسال با تلاش مضاعف دست‌اندرکاران این رویداد فرهنگی، جشنواره به‌صورت استانی برگزار شد که امیدواریم، بتوانیم در سال‌های آتی به‌صورت ملی برگزار کنیم.

کریم پور بیان کرد: امسال از لحاظ کیفیت و محتوا نسبت به سال گذشته  از پیشرفت قابل‌توجهی برخوردار است.

این مقام مسوول افزود: با توجه به ظرفیت‌های ویژه  فرهنگی هنری منطقه ارسباران این جشنواره با اهتمام سپاه ناحیه اهر راه‌اندازی شد و الحمدالله این حرکت تداوم یافت و امیدواریم با تداوم و برگزاری سالانه آن  بتوانیم در اعتلای فرهنگ و هنر اصیل و بومی منطقه  به خصوص در حوزه شعر و ادب گام‌های عملی برداریم.

وی در ارتباط با دومین جشنواره شعر ارسباران یاد آور شد: امسال با ارتقای جشنواره شعر ارسباران از منطقه‌ای به استانی شاهد تنوع بخشی و افزایش موضوعات و محورهای همایش بودیم  و الحمدالله اکثر شاعران برجسته استانی آثار فاخر خود را به این جشنواره ارسال کرده‌اند.

معاون فرهنگی سپاه اهر در رابطه با داوران جشنواره خاطرنشان کرد: داوران دومین جشنواره شعر ارسباران متشکل از اساتید برجسته استانی بود که از جمله آنها می‌توان به استاد محمدی، شهودی و بابک اسلامی اشاره کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار