سید ساجد یعقوبی
معاون اجرایی سپاه حضرت عباس (ع) در گفتگو با «بسیج»؛
معاون اجرایی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: به منظور آشنایی بیش از پیش دانش آموزان و آینده سازان کشور با فرهنگ و معارف و ارزش‌های دفاع مقدس و شهیدان سرافراز ۵ هزار دانش آموز اردبیلی عازم مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۰۷۰۷
|
۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

۵ هزار دانش آموز اردبیلی به مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور اعزام می‌شود

سرهنگ پاسدار معین الدین اسدی در گفتگو با خبرنگار بسیج اردبیل اظهار داشت: به منظور آشنایی بیش از پیش دانش آموزان و آینده سازان کشور با فرهنگ و معارف و ارزشهای دفاع مقدس و شهیدان سرافراز باعنوان" از مدرسه تا مدرسه" و در راستای توسعه و تقویت حرکت عظیم فرهنگی، تربیتی اردوهای راهیان نور در جامعه دانش آموزی که با همت و تلاش همه جانبه اداره کل آموزش و پروش استان اردبیل و سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل برگزار می گردد.

وی افزود: به فضل خدای متعدال و توسل به اهل بیت علیه السلام و عنایت شهیدان عزیز و با توجه به استقبال بی نظیر دانش آموزان و حمایت و همراهی خانواده های دانش آموزان و همچنین امسال کاروان های راهیان نور به صورت باشکوه به مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور اعزام خواهند شد.

معاون اجرایی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل تصریح کرد: در مهر ماه و آبان ماه سالجاری 5 هزار دانش آموز خواهر و برادر اردبیلی از تاریخ 13 مهر ماه به مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور اعزام خواهند شد وتا 14 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

سرهنگ اسدی ادامه داد: دانش آموزان اردبیلی در این اردوها از  یادمان شهدای شهیدان باکری در ارومیه، نمایش علمداران عشق، یادمان سردار شهید بروجردی"مسیح کردستان" در جاده نقده، مهاباد و یادمان شهدای تمرچین در تپه های حاج عمران بازدید و با شهیدان والامقام عهد و پیمان خواهند بست.

وی با بیان اینکه راهیان نور یک حرکت حماسی و انقلابی است، گفت: در قالب کاروان های راهیان نور در تابستان سال 98 بیش از 3 هزار و 500 نفر از استان اردبیل عازم مناطق عملیاتی شمالغرب کشور شدند که این کاروان ها در قالب اقشار مختلف بسیج از جمله دانشجویی، محلات، پایگاه‌های مقاومت بسیج و ... به مدت دو روز جهت زیارت یادمان‌های شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به این مناطق اعزام شدند.

اسدی اذعان داشت: تببین بیانیه گام دوم انقلاب برای دانش آموز در راهیان نور امسال از جمله برنامه هایی است که پیش بینی شده است چرا که یکی از راه‌های پیشرفت و ترقی کشورمان سرمایه‌گذاری بر روی نسل‌های جدید؛ جوانان و نوجوانان است و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز توجه ویژه ای به جوانان و نوجوانان کشور شده است.

وی با ذکر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهل سال دوم انقلاب، محور حرکت را جوانان و ماموریت دانش‌آموزان و نخبگان را پیاده کردن تمدن اسلامی در جهان دانستند، و افزود: وظیفه جوانان در رسیدن به گام دوم انقلاب خودسازی، ‌جامعه‌پروری و تمدن سازی است تا بتوانید فصل جدیدی در زندگی جمهوری اسلامی را رقم بزنید.

معاون اجرایی سپاه استان اردبیل با اشاره به اهمیت برگزاری منظم اردوی راهیان نور بیان کرد: این اردو ادامه راه دفاع مقدس است و برپایی آن در ایجاد تحول روحی و معنوی بر دانش‌آموزان بسیار تاثیرگذار است که استان اردبیل کارنامه درخشانی در زمینه برگزاری اردوی راهیان نور داشته است.
ارسال نظرات