خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمینی‌شهر خبر داد

اجتماع ۱۵ هزار نفری رزمندگان و ایثارگران خمینی‌شهر برگزار می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمینی‌شهر گفت: اجتماع ۱۵ هزار نفری رزمندگان و ایثارگران خمینی‌شهر با سخنرانی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی و رونمایی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای برگزاری این اجتماع برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۰۱۸۰۰
|
۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خمینی شهر، سید علی مشیرصدری ظهر امروز در نشست خبری تشریح اجتماع 15 هزار نفری رزمندگان و ایثارگران خمینی‌شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و حماسه 9 دی اظهار داشت: شهرستان خمینی‌شهر جزء 4 شهرستان اصفهان قرار دارد که شهدای آن از 1000 تن بیشتر است.

وی تصریح کرد: در خمینی‌شهر 2300 شهید تقدیم انقلاب شده است که از هر 93 نفر در دوران دفاع مقدس یک شهید در این شهرستان تقدیم انقلاب شده و از هر 14 نفر یک نفر وارد جبهه‌های حق علیه باطل شده است. شهرستان درچه به عنوان یکی از شهرستان‌های خمینی‌شهر به عنوان شهر شاهد نمونه است که از هر 80 نفر در دوران دفاع مقدس یک نفر شهید شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمینی‌شهر خاطرنشان کرد: در خمینی‌شهر 242 خانواده 2 شهیده و 9 خانواده 3 شهیده و یک خانواده 4 شهیده وجود دارد و یکی از کوچه‌های شهرستان به نام شهدا نام گذاری شده است که در تمام منازل آن خانواده شهدا ساکن هستند. شهرستان خمینی‌شهر 15 هزار رزمنده، 3600 جانباز، 370 آزاده و 19 شهید مدافع حرم دار تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

وی با اشاره به این‌که اجتماع بزرگ 15 هزار نفری رزمندگان خمینی‌شهر برگزار می شود در ادامه بیان کرد: حدود 4 ماه قبل  هیئت اندیشه ورز شهرستان برای این اجتماع مشخص شد و با کمک سایر دستگاه‌ها بر آن شدیم که زحمات رزمندگان دفاع مقدس را ارج نهیم که این حرکت توسط خود رزمندگان انجام شد.

مشیرصدری گفت: در شهرستان خمینی‌شهر برای نخستین بار کنگره شهدا در سال 95 برگزار شد و در روز 25 محرم برای نخستین بار  اجتماع هیئات شهرستان شکل گرفت و برای نخستین بار است که چنین اجتماعی با حضور 15 هزار رزمنده دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی به اهداف برگزاری این اجتماع اشاره و بیان کرد: تجدید بیعت باشهدای گرانقدر، تجدید بیعت رزمندگان و ایثارگرن با ولی امر مسلمین جهان، نخستین دورهمی رزمندگان خمینی شهر در چهله دوم انقلاب، برقراری پیوند نسلی پیشکسوتان دفاع مقدس و جوانان کنونی، ثبت خاطرات رزمندگان دفاع مقدس، ایجاد تشکل دائمی برای حفط و انسجام رزمندگان، بهره‌مندی از تخصص ایثارگران و رزمندگان در زمینه‌های اقتصاد مقاومتی از اهداف برگزاری این برنامه است. همچنین 8 کمیته در این برنامه پیش‌بینی شده است و یکی از مهم‌ترین کمیته‌ها، کمیته خدمات و میز خدمت است که خدمات بهداشتی، پزشکی، درمانی، قضایی و حقوقی ارائه می‌دهد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمینی‌شهر اظهار داشت: این برنامه یازدهم دی ماه با سخنرانی سردار نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ساعت 18 در حسینیه شهدای بسیج خمینی شهر برگزار می‌شود که در این برنامه مداحی و خاطره گویی، رونمایی از بیانات مقام معظم رهبری، رونمایی از کتاب شهدای ورزشکار انجام می‌شود و گروه‌های هنری به اجرای برنامه می‌پردازند.

وی به مهم‌ترین برنامه این اجتماع اشاره و بیان کرد: در این برنامه از بیانات مقام معظم رهبری درباره این اجتماع رونمایی می‌شود که در دیدار با اعضای این اجتماع بیانات بسیار مهمی را خاطرنشان کردند. مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به این نکات توجه داشتند که استان اصفهان حسینیه ایران است و ابتکاری بودن این اجتماع قابل توجه برای مقام معظم رهبری بود. همچنین رسیدگی به رزمندگان و ایثارگران مورد توجه مقام معظم رهبری در این اجتماع است.

مشیرصدری بیان کرد: از رزمندگان شهرستان خمینی‌شهر در دوران دفاع مقدس اعم از ارتش، بسیج، سپاه، جهادسازندگی، انتظامی و هلال احمر دعوت می‌کنیم که در این مراسم حضوری پر شور داشته باشند و نکته قابل برگزاری این اجتماع این است که تمام پشتیبانی‌های این برنامه توسط مردم و رزمندگان تأمین می شود.

ارسال نظرات