امام جمعه اردبیل با اشاره به 9دی به‌عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: با توجه به جنگ عظیم روانی که استکبار جهانی به راه انداخته پرداخت به موضوع بصیرت در روزگار ما بسیار ضروری است.
کد خبر: ۹۲۰۱۹۷۳
|
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸

9دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت/ قانون باید در زندگی ما فصل الخطاب باشد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل با گرامیداشت 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، اظهار کرد: 9 دی روز بصیرت ملت ما و روز یأس دشمن است.

وی تصریح کرد: با توجه به جنگ عظیم روانی که استکبار جهانی به راه انداخته است، پرداخت به موضوع بصیرت در روزگار ما بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: دشمن همیشه به انتخابات به‌عنوان یک ظرفیت مهم برای به‌هم ریختن انسجام داخلی نگاه می‌کند. اگر انتخابات مطابق میل آنها نشد فورا با شعارها و حرف‌های جذاب مثل «رأی من کو؟» یک عده را به صحنه می‌آورند و تلاش می‌کنند تا امری را که با قانون به دست آمده با خشونت سرنگون و دگرگون کنند.

وی تصریح کرد: ما همیشه باید یاد بگیریم که در زندگی ما قانون فصل الخطاب باشد و قانون‌مداری باید به یک فرهنگ و مدنیت بزرگ تبدیل شود. خروج از قانون قطعا مستلزم اضاعه حقوق و گاهی مستلزم خون‌ریزی است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، قانون را فصل الخطاب تمام انتخابا‌ت‌ها دانست و گفت: اگر ذره‌ای از قانون فاصله بگیریم در تمام دوره‌ها و در تمام انتخابات فاجعه رخ می‌دهد و دموکراسی و قانون‌مداری ملازم هم هستند.

9دی روز وحدت و هماهنگی تمام سلایق سیاسی کشور

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: مردم فهیم ما اعم از دو جناح فورا متوجه حضور دشمن شدند. به همین جهت ملت ما با احساس حضور دشمن در رقابت داخلی و دعوای خانوادگی فورا وارد میدان شد و دشمن را مأیوس و دست دشمن را قطع و دندان طمع او را کشید.

وی تاکید کرد: در 9 دی همه آمدند؛ هر دو طرف انتخابات آمدند چون دیدند دشمن میداندار شده و نقشه شوم در سر دارد. خارجی‌ها گفتند بعد از فوت امام و تشییع امام، چنین جمعیتی به میدان نیامده بود. در این روز 4 میلیون جمعیت بدون دعوت و تبلیغ جمع شدند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: 9 دی، روز ملت ایران است؛ 9دی، روز وحدت و هماهنگی تمام سلایق سیاسی است. 9دی، نشان داد که مردم ما هم دشمن شناس هستند و هم وقت شناس. در کشورهای دیگر در حوادث مشابه، نیروهای امنیتی بحران را جمع می‌کنند ولی در کشور ما مردم این کار را انجام دادند و لذا 9 دی، روز ملت و مردم است.

رمز مقاومت کشور، بصیرت ملت ایران اسلامی است

عاملی افزود: فرق انقلاب ما با انقلاب‌های دیگر این است که انقلاب ما یک هنر بسیار بزرگ دارد و آن، هنر عبور از بحران‌های بزرگ و سنگین است. بحران‌هایی که هر حکومت و انقلابی را به راحتی به زانو در می‌آورد. روز 9 دی را باید یک رفراندوم عظیم ملی در دفاع از قانون، نظام و رهبری دانست.

وی اذعان داشت: استکبار جهانی از همان روز فهمید رمز مقاومت کشور، ملت ما و بصیرت ملت ماست لذا تصمیم به انتقام از ملت گرفت. تحریم، مصداق بارز انتقام از ملت است.

شاخصه‌های نماینده آرمانی باید مدنظر باشد

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در انتخاب نماینده آرمانی به دو شاخصه مهم باید دقت شود. اول اینکه نماینده این مقدار تشخیص داشته باشد که بداند با تصویب فلان قانون بعد از یک سال چه تبعات و آثاری در اقتصاد و فرهنگ کشور درست خواهد شد.

وی با اشاره به شاخصه دوم در انتخاب افراد اصلح گفت: باید افرادی انتخاب شوند که تشخیص بدهند در پیچیدگی و غوغای اقتصادی دنیای معاصر و سرعت تحولات و محاصره بسیار شدیدی که برای کشور ما درست شده است، چه طرحی باید برای دولت داده شود تا کشور از این بحران عبور کند و اقتدار کشور روز به روز بیشتر شود. اگر در این دو شاخصه دقت شود جمع کثیری از نامزدهای مطرح به خودی خود از دور انتخاب مردم خارج خواهند شد.

تصویب روز شیخ صفی‌الدین اردبیلی

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه با اشاره به تصویب چهارم تیرماه به‌عنوان روز شیخ صفی الدین اسحاق اردبیلی در شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: این مصوبه گام خوبی برای معرفی شخصیت شیخ صفی الدین اسحاق اردبیلی به ملت بزرگ ایران است. 

وی تصریح کرد: شیخ صفی الدین حق بزرگی بر منطقه آناتولی دارد. آناتولی در اسلام خود مدیون ایران است. اسلامی که به آناتولی رفته، اسلام عرفانی بر اساس مکتب خراسان است این اسلام عرفانی با جاذبه معنوی شیخ صفی الدین اسحاق اردبیلی و بکتاش ولی از ایران به آناتولی رفته است.

امام جمعه اردبیل عنوان کرد: شیخ صفی الدین عارف معمولی نبوده است. در قدرت معنوی، شخصیت عرفانی و جاذبه روحانی او همین بس که تا بالکان، آناتولی، شامات و حتی بیت المقدس نفوذ و تاثیر او گسترده شد.

وی اظهار داشت: این مصوبه قطعا مقدمه‌ای برای بیان خدمات صفویه و اردبیل به ایران عزیز خواهد بود. ایران در یکپارچگی و عزت خود مدیون اردبیل است و به تعبیر محیط طباطبائی «اگر اردبیل نبود، ایران نبود».

ارسال نظرات