خبرهای داغ:

برگزاری نخستین یادواره شهدای گردان زرهی والفجر قم

نخستین یادواره شهدای گردان زرهی والفجر لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) پنجشنبه شب در مجتمع امام خمینی (ره) گزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۰۹۴۴۱
|
۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  نخستین یادواره شهدای گردان زرهی والفجر از گردان‌های تیپ مکانیزه ۲۰ نزسا با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس و همرزمان و خانواده‌های معظم شهدا و عموم ارادتمندان به فرهنگ ایثار و شهادت برگزار  شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام شیخ علی مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ زرهی رمضان در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای سانحه هوایی اخیر، اهمیت برگزاری یادواره شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌های آنان را مورد تاکید قرار داد.

سپس سرتیپ پاسدار «فتح الله جعفری» ازفرماندهان لشکر ۳۰ زرهی ثارالله در دوران دفاع مقدس و بنیانگذار یگان زرهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی، خاطراتی را از تشکیل گردان و رشادت شهدا و ایثارگران آن بیان کرد.

در مراسم فوق که با حضور معنوی پیکر مطهر شهید گمنام ۱۸ ساله مربوط به عملیات رمضان همراه بود، حاج علی مالکی نژاد از جانبازان دفاع مقدس دقایقی به نوحه سرایی و شعرخوانی در وصف مقام شهید گمنام و تکلیف امروز همگان در برابر فتنه‌های پیش آمده پرداخت.

همچنین در پایان مراسم، خانواده‌های معظم شهیدان والامقام گردان زرهی والفجر و دو تن از ایثارگران پیشکسوت گردان به نام‌های علی اکبر عطایی و رضا عیسی آبادی با تقدیم هدایایی تجلیل شدند.

رضا عیسی آبادی در حاشیه مراسم به خبرنگار دفاع‌پرس در قم گفت: گردان زرهی لشکر ۱۷ در سال ۶۱، زمانی که هنوز تیپ حضرت معصومه (س) به لشکر تبدیل نشده بود، با تلاش فردی بسیجی به نام حسن سرباز ایجاد شد؛ این گردان در مجموع ۶۳ شهید از استان‌های قزوین، زنجان، مرکزی و سمنان دارد که ۱۸ تن از شهدا مختص استان قم هستند.

وی با بیان اینکه اکبر جعفری، حبیب قنبری و الماسی و شهیدان بزرگوار مجید دلجو و اسماعیل صادقی تعدادی از فرماندهان این گردان بودند، ادامه داد: ماموریت گردان زرهی شامل گلوله باران سنگر‌ها و مقابله با تحرکات زرهی دشمن به وسیله تانک و نفربر و دیگر ادوات می‌شد و در برخی موارد هم بر حسب ضرورت همکاری با گردان‌های پیاده، کار انتقال مجروحان و شهدا به پشت خط، انتقال نیرو به خط، انتقال غذا و مهمات را انجام می‌داد.

عیسی آبادی همچنین افزود: به عنوان مثال در عملیات والفجر ۱۹ در حلبچه، در جایی که خودرو‌های نظامی نمی‌توانستند تردد کنند، از نفربر‌هایی معروف به خشایار برای انتقال نیرو و تدارکات و تجهیزات استفاده می‌شد و در جا‌هایی هم که پلی وجود نداشت، عبور از رودخانه به وسیله نفربر صورت می‌گرفت.

نام تعدادی از شهدای قم در زمره نیرو‌های گردان ادوات زرهی والفجر لشکر ۱۷ به نام‌های روح الله باقری، سید کریم موسوی صابر مهرنژاد، حمید حمیدی، علی اصغر قاسمی، رضا کوهی، مجید خدیر، احمد جوادزاده، محمد باقر احمدی، علی صابری، محمد علی اصفهانی، علی زارعی، احمد صادقی، علی فریس آبادی، روح الله، محمود بساوند، حسن بصیری صرمی و مجید دلجو می‌درخشد که شهید دلجو از شهدای شاخص سال نیز می‌باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار