خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (علیه السلام) اصفهان:

تداوم انقلاب در گرو شناخت مکتب امام(ره) است

به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه امام صادق (علیه السلام) اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عرب مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (علیه السلام) اصفهان ضمن عرض تسلیت سالروز رحلت جانگداز معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران خدمت مردم ایران اسلامی و همه آزادیخواهان و همچنین یاد و خاطره شهداء را گرامی داشت.
کد خبر: ۹۲۴۵۷۴۴
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه ی امام صادق (علیه السلام) اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عرب مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (علیه السلام) اصفهان ضمن عرض تسلیت سالروز رحلت جانگداز معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران خدمت مردم ایران اسلامی و همه آزادیخواهان و همچنین یاد و خاطره شهداء را گرامی داشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام صادق علیه السلام گفت : امام رحمت الله علیه تلاش بسیاری در جهت تشکیل حکومت اسلامی نمود. قبل از تشکیل حکومت اسلامی ایران کشوری ضعیف و وابسته به استعمار و تحت سلطه بود. حرکت عظیم امام خمینی و انقلاب اسلامی ما را به کشوری قدرتمند و پرتحرک و مستقل تبدیل نمود. از این رو ادامه این حرکت منوط به آشنایی با سیره و روش امام خمینی است. رهبر معظم انقلاب هر ساله در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) به بیان حرکت عظیم امام و سیره و روش ایشان اشاره داشته اند.

وی خاطر نشان کرد : امام مظهر عینی حرکت عظیمی است که ملت ایران آغاز کرد و تاریخ خود را متحول کرد؛ امام بنیان ‌گذار یک مکتب فکری و سیاسی و اجتماعی است. ملت ایران این مکتب را، این راه را، این نقشه را پذیرفت و در آن مشغول حرکت شد؛ ادامه‌ این راه بستگی دارد به اینکه این نقشه‌ راه، درست شناخته بشود؛ بدون اینکه امام را درست بشناسیم -به ‌معنای شناخت اصول امام - این نقشه‌ راه، شناخته نخواهد شد.

عرب افزود:دو کار بزرگ و بی سابقه امام خمینی(ره) یکی برانداختن بنای سلطنت موروثی ظالمانه و دیگری ایجاد یک حکومت و نظام براساس اسلام بود

وی در ادامه: ادامه راه امام منوط به شناسایی درست راه امام و اصول اوست ملت ایران برای دست یابی به اهداف متعالی نیازمند این است که راه امام و اصول حضرت امام را بشناسد و نگذازد شخصیت امام بزرگوار تحریف شود. چرا که در این صورت مسیر مستقیم ملت ایران منحرف خواهد شد و دشمنان به اهداف خود خواهند رسید.

مسئول نمایندگی ناحیه امام صادق(ع) گفت :رهبر معظم انقلاب  در این خصوص می فرمایند : اگر ملت ایران بخواهد به آن هدفها برسد، بخواهد این راه را ادامه بدهد، باید راه امام بزرگوار را درست بشناسد، اصول او را درست بشناسد، نگذارد شخصیت امام را تحریف کنند، که تحریف شخصیت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملت ایران است. اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملت ایران سیلی خواهد خورد. همه باید بدانند که هاضمه‌ سیری ‌ناپذیر استکبار جهانی چشم از کشورشان برنداشته است؛ یک کشور بزرگ، یک کشور ثروتمند، یک کشور واقع‌ شده‌ در یک چهارراه حساس جهانی، برای قدرتمندان دغل ‌باز عالم خیلی مهم است. اینها دست از طمع خود برنداشته ‌اند، چشم برنداشته ‌اند؛ فقط آن‌ وقتی عقب خواهند نشست که شما ملت ایران آن ‌چنان قدرتی پیدا کنید، آن‌ چنان پیشرفتی پیدا کنید که امید آنها قطع بشود. اینجا است که خطر تحریف امام اهمیت پیدا می کند؛ اگر شخصیت امام تحریف شد، بد معرفی شد، غلط معرفی شد، همه‌ این خطرات بزرگ متوجه ملت ایران خواهد شد؛ اینجا است که خطر تحریف امام به‌ عنوان یک هشدار باید در گوش و چشم مسئولان کشور، صاحب‌ نظران فکری انقلاب، شاگردان قدیمی امام، کسانی که علاقه‌ به این راه دارند و عموم جوانان، فرزانگان، دانشگاهیان، حوزویان تلقی بشود.

ایشان گفت :  رهبر معظم انقلاب  می فرمایند :مهمترین اصول مکتب امام خمینی رحمت الله علیه بدین شرح است:

اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی

اعتماد به وعده الهی و بی اعتمادی به قدرتهای مستکبر جهانی

اعتقاد به اراده مردم و مخالفت با تمرکزهای دولتی

طرفدار حمایت از محرومان و مستضعفان و رد نابرابری اقتصادی و اشرافی‌گری

مخالفت صریح با قلدران بین المللی و مستکبران

مسأله استقلال کشور و رد سلطه پذیری

تکیه بر وحدت ملی و توجه به توطئه های تفرقه افکن

وی در پایان افزود : بی شک بهره گیری از اصول امام در بهبود وضع مردم و امتداد حرکت عظیم امام تأثیر بسزایی دارد. عدول از هر کدام از اصول امام نتایج مخربی برای جامعه خواهد داشت تا جایی که رهبر معظم انقلاب  بیان داشتند که «... تحریف شخصیت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملت ایران است. اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملت ایران سیلی خواهد خورد». چرا که یکی از آفات هر انقلابی این است که نقشه آن انقلاب تحریف شود. انقلاب اسلامی مبتنی بر اصول و دین اسلام است که ملت با ندای امام این انقلاب را رقم زدند. ادامه پیشرفت و تعالی ملت ایران در گرو این است که بر مکتب امام متکی باشند.

ارسال نظرات