رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس فاز نخست مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۲۶۰۷۳۴
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۰

فاز نخست موزه دفاع مقدس اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل سردار سرتیپ دوم پاسدار سیدحسین ستوده صبح امروز در بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس اردبیل اظهار داشت: اهمیت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به عنوان یک اولویت اساسی و مهم در دستور کار است و امسال باید باشکوه‌تر از همیشه درصدد برگزاری برنامه‌های دفاع مقدس باشیم.

وی با اشاره به این که اتمام موزه دفاع مقدس استان باید با جدیت ادامه یابد بیان کرد:‌ با توجه به نقش مهم این مرکز در دستیابی به ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی باید توجه ویژه و اساسی استان‌ها به این موضوع باشد.

ستوده تصریح کرد: نباید به دشمنان اجازه ندهیم افکار غلط و غربی خود را در جامعه اسلامی که مدیون خون پاک شهدای والامقام هستیم را اجرا کنند چرا که هر چه داریم مرهون رشادت‌ها و ایثارگری‌های آنان هستیم و این یک مهم و اصل اساسی است.

 رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس خط قرمز ملت ایران اسلامی است و در این زمینه باید برنامه‌های دفاع مقدس به بهترین نحو و در شأن خون پاک شهدای والامقام باشد.

علی واحد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل نیز در ادامه با بیان این که نقش مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در نشر حدأکثری ارزش‌های دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت است که باید با جذب اعتبارات و همکاری مسئولان مربوطه در این زمینه به شکل مطلوب عمل کنیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه اتمام این موزه به عنوان یکی از دغدغه‌های مسئولان استان محسوب می‌شود و در این زمینه بازدیدها و جلسات متعددی برگزار شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اتمام آن در دستور کار است.

واحد با اشاره به این که 350 نوع برنامه به همین مناسبت در دستور کار قرار گرفته است بیان کرد: در راستای تدوین دایرة‌المعارف دفاع مقدس در استان اردبیل و جمع‌آوری خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس و اجرای طرح معینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای برگزاری برنامه‌های دفاع مقدس باید در شأن و منزلت شهدای والامقام کشورمان باشد تا بتوانیم دین خود را در برابر آنان ادا کنیم.

واحد تصریح کرد: با توجه به این که در عصر امروز هجمه‌های دشمنان تمامی ندارد و دشمنان شبانه‌روز درصدد هستند برنامه‌های شوم خود را در جامعه بنا بگذارند به همین دلیل وظیفه و رسالت مسئولین و دستگاه‌های مربوطه در این زمینه بسیار اساسی و خطیر است.

ارسال نظرات