خبرهای داغ:
رئیس پلیس فتا استان همدان خبر داد

دستگیری سازنده پیج اینستاگرام جعلی در همدان

رئیس پلیس فتا استان همدان از دستگیری سازنده پیج اینستاگرام جعلی در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۵۳۶۶
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲

دستگیری سازنده پیج اینستاگرام جعلی در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ فیروز سرخوش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا شهرستان ملایر مراجعه کرد و مدعی شد که شخصی ناشناس صفحه‌ای جعلی بنام بنده در شبکه اجتماعی اینستاگرام ساخته که در آن توسط عکس‌های شخصی وی سوءاستفاده و ایجاد مزاحمت کرده است، بنابراین رسیدگی به این  پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار مأمورین پلیس فتا ملایر قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های تخصصی انجام‌شده و انجام اقدامات فنی در فضای مجازی، هویت متهم مورد شناسایی قرار گرفت و محل سکونت وی در شهرستان ملایر کشف شد.

رئیس پلیس فتا استان همدان عنوان کرد: در ادامه با اخذ مجوز مقام قضایی و اعزام تیمی از مأموران پلیس، متهم دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به این پلیس منتقل شد.

وی ادامه داد: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی بود اما پس از مشاهده ادله و شواهد انکارناپذیر لب به اعتراف گشود و به بزه ارتکابی اعتراف کرد که باانگیزه شخصی، عکس‌ شاکیه را از روی حساب کاربری‌اش کپی کرده و صفحه‌ای بانام وی ایجاد کردم.

سرخوش تصریح کرد: سوءاستفاده از فیلم و عکس‌های خصوصی در شبکه‌های اجتماعی یکی از شایع‌ترین جرائم حوزه فضای مجازی است؛ بنابراین هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری برابر ماده ۱۷ قانون جرائم رایانه‌ای جرم محسوب شده و قانون‌گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات