خبرهای داغ:
مدیر کل کمیته امداد استان همدان خبر داد

آمادگی کمیته امداداستان همدان برای جمع آوری زکات فطره

همدان-مدیر کل کمیته امداد استان همدان از آمادگی این نهاد برای جمع آوری زکات فطره در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۱۸۵۶
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸
آمادگی کمیته امداداستان همدان برای جمع آوری زکات فطرهبه گزارش خبرگزاری بسیج، پیمان ترکمانه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیته امداد همدان به عنوان دبیرخانه شورای زکات استان، با فراهم کردن زیرساخت‌های الکترونیکی و با ایجاد ۱۷۵ پایگاه در مکان‌های اقامه نماز عید فطر، میادین اصلی شهر، دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری آماده جمع آوری فطریه هم استانی‌های عزیز است.

وی با یادآوری شرایط خاص حاکم بر جامعه، ناشی از انتشار ویروس کرونا تاکید کرد: همشهریان عزیز می‌توانند با سهولت، کد #۵*۰۸۱*۸۸۷۷* را به وسیله تلفن‌های همراه خود شماره گیری کرده و فطریه خود را پرداخت کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان همدان ابراز داشت: همچنین شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۶۱۴۵۶ - ویژه پرداخت فطریه عام – نیز برای پرداخت غیر حضوری فطریه در نظر گرفته شده تا همشهریان عزیز به راحتی بتوانند فطریه خود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد کرونای استان، نماز عید فطر در فضای باز و در نقاط مشخص شده از سوی ستاد برگزاری نماز عید فطر اقامه خواهد شد، افزود: در این مکان‌ها صندوق‌های جمع آوری فطریه با آرم و نشان «شورای زکات استان» مستقر خواهد بود و در تمام این پایگاه‌ها دستگاه کارت‌خوان نیز برای دریافت فطریه در اختیار نمازگزاران عزیز قرار داده خواهد شد.

ترکمانه با تشریح حساسیت این نهاد به رعایت اصول و موازین شرعی دریافت و هزینه فطریه ادامه داد: زکات فطریه جمع آوری شده در کوتاه‌ترین زمان، به حساب نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی واریز خواهد شد.

وی یادآور شد: میزان زکات فطره برای هر نفر بر اساس قوت غالب و نظر مراجع محترم تقلید از مبلغ ۱۸ هزار تومان تا ۲۱ هزار تومان تعیین شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان تأکید کرد: بر اساس مصوبات ستاد هماهنگی جمع‌آوری زکات فطره مقررشده صندوق‌هایی که به‌صورت متفرقه و خارج از چارچوب شورای زکات استان نسبت به جمع‌آوری زکات فطره اقدام کنند توسط نیروی انتظامی جمع‌آوری شوند.

وی عنوان کرد: انتشار هرگونه شماره‌حساب بانکی غیر از شماره‌حساب شورای زکات در فضای مجازی ممنوع بوده و همانند سال‌های قبل، توسط مراجع قضایی با متخلفین برخورد خواهد شد؛ همچنین مراکز خیریه نیز مجاز خواهند بود در محل خیریه، نسبت به دریافت فطریه اقدام کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات