رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف و دستگاه‌های اجرایی، نظارت می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف، اماکن، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی، نظارت می‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۷۲۵۹
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف و دستگاه‌های اجرایی، نظارت می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ،دکتر رضا قاسمیان با اشاره به مصوبات جلسه مشترک ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و قرارگاه استانی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: اکیپی از مجموعه اتحادیه‌ها، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی نسبت به نظارت جدی از تمامی اماکن و بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی اقدام کرده و در صورت عدم رعایت، مراتب به فرمانداری‌ها و استانداری برای برخورد قانونی گزارش می‌شود.

وی افزود: با توجه به میزان سرایت بسیار بالای امیکرون و احتمال انتقال بسیار سریع از طریق برخی اماکن، از جمله آبگرم و استخر سرپوشیده، باشگاه، سالن ورزشی، هتل، رستوران، چایخانه، تالار، سینما، کنسرت و سایر برنامه‌های فرهنگی از جمله نماز جمعه و جماعات، در شرایط قرمز و نارنجی با رعایت الزامات، اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری و محدودیت رعایت ۲۰ درصد ظرفیت برای وضعیت قرمز و ۳۰ درصد برای نارنجی اعمال می‌شود.

معاون استاندار اردبیل بیان کرد: در همین راستا، لازم است سازمان تبلیغات اسلامی نیز با ابلاغ جدی به هیات امنای مساجد، از برگزاری مجالس ختم و عزا در مساجد شهری و روستایی جلوگیری کند.

قاسمیان تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، برای برگزاری غیرحضوری کلاس‌های درس از طریق برنامه شاد، دانش آموزان مراکز عشایری و روستاهای فاقد اینترنت با تشخیص آموزش و پرورش، می‌توانند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برای رفع اشکال و جبران عقب ماندگی از این امر مستثنی باشند.

وی بر انجام واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: با توجه به اعلام آمادگی سپاه استان، واکسیناسیون محله محور نیز برای تزریق واکسن نوبت سوم با همکاری نیروی مقاومت بسیج انجام می‌شود.

ارسال نظرات