کارخانه آرد در اردبیل بیش از ۱۶ میلیارد ریال جریمه شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: یک کارخانه آرد در این استان به علت توزیع ۱۷ تن و ۴۸۰ کیلوگرم آرد غیراستاندارد ۱۶ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال جریمه شد.
کد خبر: ۹۴۹۴۱۶۹
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

کارخانه آرد در اردبیل بیش از ۱۶ میلیارد ریال جریمه شد

علی رحیمی‌آذر روز دوشنبه در گفت و گو باخبرگزاری بسیج از اردبیل : به دنبال اعتراض نانوایان و گزارش بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت مبنی بر توزیع آرد بی‌کیفیت و با رطوبت بیش از حد استاندارد به نانوایان به مقدار ۱۷ هزار و ۴۸۰ کیلوگرم توسط یک کارخانه آرد ، پرونده‌ای در این رابطه در تعزیرات حکومتی تشکیل شد.

وی گفت: پس از اخذ نظر آزمایشگاهی و کارشناسی این پرونده به قید فوریت مورد رسیدگی و با توجه به محتویات پرونده و انجام تحقیقات لازم توسط شعبه و اخذ آخرین دفاع، اتهام انتسابی محرز و کارخانه متخلف ملزم به جمع آوری آرد بی کیفیت و غیر استاندارد توزیع شده و پرداخت مبلغ ۱۶ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل اظهار کرد: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

رحیمی آذر بیان کرد: با اخلال‌گران نظم اقتصادی و برهم‌زنندگان آرامش بازار و افرادی که دست به احتکار، افزایش خودسرانه قیمت و یا قاچاق کالا می‌زنند مماشات نشده و برای پرونده‌های تعزیراتی در سریع‌ترین زمان ممکن حتی در محل بازرسی واحدهای صنفی حکم تعزیراتی مقتضی صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: تمامی واحدهای تولیدی، خدماتی و توزیعی و اصناف در استان زیر ذره‌بین تعزیرات هستند و به صورت مداوم بر نحوه عملکرد آنها نظارت می‌شود.

این مقام مسئول پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و گفت: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل افزود: هموطنان می‌توانند گزارش‌های خود در رابطه با احتکار، قاچاق کالا، گرانفروشی و کم‌فروشی، عرضه کالای بی کیفیت و غیراستاندارد و عرضه کالا خارج از شبکه توزیع را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت، سامانه تلفن گویای ۱۳۵ و سایت tazirat۱۳۵ اطلاع دهند.

ارسال نظرات