خبرهای داغ:
فرمانده سپاه بقیه‌الله (عج) شیراز:

دفاع از دستاورد‌های انقلاب اسلامی حد و مرز نمی‌شناسد

فرمانده سپاه بقیه‌الله (عج) شیراز با بیان اینکه دفاع از دستاورد‌های انقلاب اسلامی، حد و مرز نمی‌شناسد، گفت: به همین دلیل شاهد حضور و فعالیت مؤثر سپاه پاسداران در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی بوده‌ایم.
کد خبر: ۹۵۰۷۳۵۶
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مجید علیپور، فرمانده سپاه بقیه‌الله(عج) شیراز در مراسم جشن عید فطر و بزرگداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به همت جهاددانشگاهی فارس در شیراز برگزار شد، با یادآوری اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بر اساس قانون یک نیروی نظامی صِرف نیست، بلکه این نهاد عهده‌دار پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب است، دقت در شناخت و معرفی دقیق وظایف سپاه را پاسخگوی همه شبهات و ابهامات مطرح شده در این خصوص دانست.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون ارتش یک نیروی نظامی صِرف نیست و وظیفه آن حفظ تمامیت ارضی کشور در نظر گرفته شده اما سپاه، فراتر از یک نیروی مسلح نظامی و مسئول پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

علیپور با بیان اینکه دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی، حد و مرز نمی‌شناسد، گفت: به‌همین دلیل شاهد حضور و فعالیت موثر سپاه پاسداران در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... نظامی بوده‌ایم؛ هرجا که انقلاب و نظام اسلامی نیازمند حرکتی جدید و اقدامی گسترده و اثرگذار بوده که سپاه توانایی انجام آن را داشته، این نهاد ورود کرده است.

وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران متشکل از ۵ نیروی مستقل و تخصصی و کارآمد شامل نیروی زمینی، نیروی دریایی، هوافضا، بسیج و نیروی قدس است، به تشریح وظایف، توانمندی‌ها و اقدامات و دستاوردهای هر یک از این نیروها پرداخت.

علیپور، نیروی زمینی را ستون فقرات سپاه و عهده‌دار فعالیت‌های زرهی، رزم، رزم مردم‌پایه و ... دانست و یکی از اقدامات آن را طی چهاردهه اخیر، مرزداری موثر در شمال غرب و جنوب شرق ایران اسلامی برشمرد.

علیپور با یادآوری توانمندی‌های منحصربه‌فرد نیروی هوافضای سپاه پاسداران، بیان کرد: امروز ایران اسلامی در زمینه تولید موشک‌های نقطه‌زن بسیار دقیق جایگاهی مهم دارد و در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین جزو کشورهای طراز اول جهان است.

وی با بیان اینکه دستاوردهای سپاه پاسداران در بخش‌های مختلف مرهون همکاری و همراهی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های مختلف دانست و ادامه داد: رونمایی از دستاوردهای نظامی و دفاعب سپاه، براساس مصلحت و شرایط روز انجام می‌شود، اگرنه این افتخارات مربوط به امروز نیست.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) شیراز با تصریح اینکه نیروی دریایی سپاه در ۹ پایه تخصصی به فعالیت مشغول است، گفت: این نیروی کارآمد تامین امنیت ایران اسلامی را تا دریاهای دوردست تامین کرده است.

علیپور با یادآوری اینکه نیروی بسیج دریایی از خدمات است، افزود: نزدیکترین این خدمات، اقدامات بسیج در دوران شیوع کروناست؛ اقداماتی که برای مقابله با این همه‌گیری در شرایط سخت تحریم‌های بین‌المللی، بسیار مهم و اثرگذار بوده است.

وی با اشاره به اینکه نیروی قدس، بعد فراملی سپاه پاسداران و عهده‌دار حمایت از نیروهای مقاومت و مقابله با بزرگترین تهدیدات علیه اسلام، نظام اسلامی و مسلمانان جهان است، گفت: افتخار می‌کنیم که سپاه پاسداران دستاوردهای بی‌شماری را علی‌رغم همه کمبودها و سختی‌ها کسب کرده است.

علیپور، مهم‌ترین مزیت سپاه پاسداران را مشمول لطف الهی بودن دانست و گفت: بی‌تردید سپاه پاسداران در هر عرصه‌ای که بنا به نیاز، ورود داشته، دست خداوند را در کنار خود دیده و مشمول لطف خداوندی شده است.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) شیراز همچنین با اشاره به سالروز حمله ناکام آمریکا به ایران و واقعه طبس، افزود: باید همه بدانیم که آمریکای پیش از انقلاب و در دوران پیروزی و پس از انقلاب با آمریکای امروز هیچ تفاوتی نکرده است. آمریکایی که کاپیتالاسیون را به ایران تحمیل و ثروت ایران را پیش از انقلاب چپاول کرد، در دوران پیروزی انقلاب به دنبال توطئه و کودتا و جنگ و حمله نظامی بود و امروز هم سیاست‌هایش همانند گذشته است.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اولین تحقیر و اشغال سفارتخانه دومین تحقیر آمریکا از سوی ملت ایران بود، گفت: سردمداران آمریکا با طراحی عملیات پنجه عقاب قصد داشتند که بعد از رهایی گروگان‌هایشان، مراکز حساس نظامی، سیاسی و اقتصادی را بمباران کرده و در نهایت سقوط انقلاب اسلامی را توسط کارتر اعلام کنند.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) شیراز، واقعه طبس و طوفان شن و زمین‌گیر شدن نظامیان آمریکا در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ را تحقق وعده الهی مبنی بر نصرت دادن به مسلمانان توصیف کرد و افزود: تاریخ و دستاوردها و رویدادها را باید به درستی و به شکل مستمر روایت کرد، باید مردم را از اقدامات گذشته و امروز آمریکا مطلع کرد و در مورد مسیر سختی که انقلاب و نظام اسلامی طی کرده، با مردم سخن گفت، در غیر این صورت دشمن با ابزارهایی که در اختیار دارد، با کتمان یا وارونه جلوه دادن حقایق به دنبال دشمنی خواهد بود.

منبع: ایکنا

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها