مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل:

جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در مشگین شهر برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: شصت و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان اردبیل امسال به میزبانی مشگین شهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۰۰۸۴
|
۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در مشگین شهر برگزار می‌شود
امیر رجبی در حاشیه اکران مردمی فیلم «سگ کش» در اردبیل در گفت و گو با خبرگزاری بسیج، اظهار کرد: شهرستان مشگین‌شهر در روزهای دوم تا پنجم بهمن‌ماه میزبان این رویداد خواهد بود و هنرمندان استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، لرستان، ایلام، کرمانشاه، زنجان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کردستان و اردبیل، آثار خود را در بخش‌های فیلم و عکس به رقابت و نمایش خواهند گذاشت.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در راستای توزیع عادلانه برنامه‌های فرهنگی و هنری با هدف معرفی و نمایش آثار تولیدی دفاتر انجمن سینمای جوانان شهرستان‌های ۱۱ استان کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، جغرافیایی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر، این جشنواره فرصتی مغتنم برای تکریم هنرمندان عکاس و فیلمساز جوان کشور و معرفی بهتر خطه گل آذین مشگین‌شهر است.

دبیر شصت و هشتمین جشنواره سینمای جوانان تصریح کرد: این جشنواره توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با همراهی دستگاه‌های اجرایی مشگین شهر برگزار می‌شود و شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به‌عنوان یکی از تولیدات مهم فرهنگی با رویکرد ایجاد تنوع و تکثر و تاکید بر ژانرهای سینمایی و توجه به سینمای بومی و فیلم‌های ژنریک از هدف‌های این رویداد است.

رجبی ادامه داد: بخش فیلم این جشنواره شامل دو بخش مسابقه و جنبی است و بخش عکس نیز در دو بخش عکاسی مستند و ذهن‌گرایانه برگزار می‌شود و عکاسی مستند اجتماعی، مستند طبیعت، مستند معماری، مردم‌نگاری و عکاسی خبری از بخش‌های عکاسی مستند برگزار می‌شود.

وی افزود: در عکاسی ذهن‌گرایانه، هنرمندان آثار خود را با محور نگاه‌های خلاقانه ابداعی، عکس‌های ترکیبی و فتو مونتاژ، چیدمان و صحنه‌آرایی، هوش مصنوعی، پردازش‌های دیجیتالی و به‌طور کلی عکس‌های دستکاری شده به مسابقه و نمایش خواهند گذاشت.

رجبی با اشاره به اینکه آثار فیلمسازان و عکاسان دفاتر انجمن سینمای جوان اردبیل و مشگین‌شهر و نمایندگی سینمای جوان پارس‌آباد هم در این رویداد حضور خواهند داشت، اظهار کرد: به منظور حضور تأثیرگذار و پررونق عکاسان و فیلم سازان اردبیلی، رایزنی‌هایی شده و برابر اعلام مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، اعتبارات لازم برای فیلمسازان اردبیلی ثبت‌نام کننده در پیچینگ سینمای جوانان در روزهای آتی تخصیص یافته و به حساب این فیلمسازان واریز خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با تاکید بر اینکه فیلمسازان، هنرمندان، نهادها، سازمان‌های دولتی و تهیه کنندگان بخش خصوصی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، تصریح کرد: ثبت‌نام و بارگذاری آثار در جشنواره فقط به شیوه اینترنتی امکان‌پذیر است و متقاضیان با مراجعه به سایت http://festival.iycs.ir/fa/ فرم تقاضای شرکت در جشنواره را تکمیل و فایل آثار خود را بارگذاری کنند.

رجبی آخرین مهلت ثبت‌نام و بارگذاری آثار را دوم دی ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: اعضای شورای سیاست‌گذاری، ستاد اجرایی و دبیران استاتی و شهرستانی جشنواره به‌زودی معرفی خواهند شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار