رئیس سازمان بسیج مهندسان کشاورزی:

فعالیت 30000 کشاورز بسیجی برای تولید اقلام اساسی کشاورزی کشور

رئیس سازمان بسیج مهندسان کشاورزی با بیان اینکه استان گیلان ظرفیت کافی دارد که نخستین استان کشاورزی هوشمند در کل کشور شود گفت: ۳۰ هزار مهندس بسیجی تولید و پوشش پنج اقلام اساسی کشور به‌ویژه گندم، برنج و جو را عهده‌دار شدند.
کد خبر: ۹۲۰۸۶۱۰
|
۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، محمدرضا جهانسوز پیش از ظهر امروز در مراسم شکرگزاری برداشت برنج در سالن اجتماع ناجا رشت با تأکید بر رسیدن به خودکفایی گندم اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئله کشاورزی در رأس امور است، امر خودکفایی در تولید برنج تکلیف قانونی، ملی و شرعی همه ما است.

رئیس سازمان بسیج مهندسان کشاورزی با بیان اینکه کشاورزی ما و کشورهای اسلامی دارای چالش‌های بسیاری درباره واردات هستند، عنوان داشت: سالانه بین ۱۹ تا ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی داریم و سال گذشته ۹ میلیارد دلار محصولات استراتژیک تولید کردیم که این ارقام بسیار بالا است.

وی درباره اقدامات بسیج مهندسان کشاورزی در راستایی رسیدن به خودکفایی در تولیدات محصول استراتژیک برنج تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدات علمی، آموزش توانمندسازی، ایجاد سامانه‌های عملیاتی، افزایش بهره‌وری، شناسایی و به‌کارگیری ظرفیت‌های علمی، فنی و اقتصادی ازجمله این اقدامات است.

جهانسوز با تأکید بر اینکه استان گیلان ظرفیت کافی دارد که نخستین استان کشاورزی هوشمند در کل کشور شود، افزود: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و شرایط و ظرفیت‌های استان گیلان، حماسه کشاورزان گیلان در پایداری کشاورزی ایران در رکن اساسی و اصلی به‌عنوان یک برگ زرین قرار گیرد که نیازمند حمایت استانداری گیلان هستیم‌.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که بسیج کشاورزی با ۳۰ هزار مهندس بسیجی تولید و پوشش پنج اقلام اساسی کشور به‌ویژه گندم، برنج و جو را عهده‌دار شوند، گفت: بسیجیان ملزم هستند سراغ کارهای اساسی و بزرگ روند و کشاورزان و مسؤولان گیلان و مازندران باهم میثاق نامه‌ای داشته و به کشور اعلام کنند که تا سه سال آینده کشور را درزمینهٔ برنج به پایداری قوی خواهند رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات