فرشاد جلوه ده
غربالگری نیمی از جمعیت استان اردبیل در طرح شهید سلیمانی/
مسؤول بسیج جامعه پزشکان استان اردبیل گفت: تاکنون ۵۰ درصد جمعیت استان اردبیل در طرح سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی به‌صورت خانه به خانه غربالگری شده‌اند.
کد خبر: ۹۳۰۰۳۸۱
|
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

 بیماران مشکوک به کرونا تست رایگان می‌شوند

 

به گزارش خبرگزاری بسیج استان اردبیل، رامین سلطانی صبح امروز در جمع خبرنگران اظهار کرد: تاکنون ۵۰ درصد جمعیت استان اردبیل در طرح سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی به‌ صورت خانه به خانه غربالگری شده‌اند و اجرای این طرح همچنان ادامه دارد.

وی افزود: طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری بسیج و دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در استان و شناسایی بیماران مبتلا به این ویروس اجرا می‌شود و در واقع با این طرح پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات به پایگاه‌های سلامت تبدیل شده‌اند.

بیماران مشکوک به کرونا تست رایگان می‌شوند

مسؤول بسیج جامعه پزشکان استان اردبیل ادامه داد: طی این طرح تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در سطح استان اردبیل شناسایی شدند.

سلطانی بیان کرد: همچنین از امروز با ورود ۱۰ هزار راپیت تست کرونا به استان اردبیل، امکان تست رایگان بیماران مشکوک به کرونا در این طرح فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: اطلاعات جمع‌آوری شده در طرح شهید سلیمانی هر روز به پایگاه‌های سلامت ارسال شده و از این پایگاه‌ها‌ با بیماران تماس گرفته می‌شود تا اقداماتی برای قرنطینه خانگی و یا اعزام به مراکز درمانی انجام گیرد.

پیش‌بینی ۲۴ نقاهتگاه در استان اردبیل

مسؤول بسیج جامعه پزشکان استان اردبیل افزود: ۲۴ نقاهتگاه در استان اردبیل از جمله هتل‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی برای بیماران کرونایی پیش‌بینی شده است و همچنین اکیپ‌های سیاری نیز در محلات با هدف رسیدگی به وضع بیماران و سالمندان که از توانایی لازم برخوردار نیستند، حاضر می‌شوند.

سلطانی اظهار کرد: برای خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا نیز با همکاری بسیج، دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد و هلال احمر، کمک‌های مومنانه ارایه می‌شود.

وی با اشاره به مدت اجرای طرح شهید سلیمانی، بیان کرد: مدت اجرای این طرح برای ۴ ماه پیش‌بینی شده است.

ارسال نظرات