خبرهای داغ:

دوره آموزشی سواد رسانه ای در سرخه برگزار شد

دوره آموزشی سواد رسانه ای با تاکید بر اهمیت آن و توانمندی های آن به همت پایگاه امام خامنه ای (مدظله) سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۱۵۹۳
|
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ برنامه‌های هفته بسیج با برگزاری دوره آموزشی سواد رسانه‌ای با تدریس رضا کلامی به همت پایگاه امام خامنه ای (مدظله) با حضور بسیجیان برگزار شد.

در این جلسه بر اینکه رسانه ها اعم از تلویزیون، رادیو، اینترنت، فیلم، روزنامه و مجله ها به طور فزاینده ای اطلاعات، سرگرمی و آگهی های مختلف را به افراد جامعه عرضه می کنند و نقشی مهم در شکل دهی و نفوذ به فرهنگ، ارزش، باور، اعتقادات و دیدگاه ها در بر دارند، تاکید شد.

همچنین این موضوع که سواد رسانه ای نوعی تکنیک عملی و مهارت بسیار ویژه است که در عصر حاضر یکی از مهمترین آموزش‌ها در جهان تلقی می‌شود. سواد رسانه ای به فرد این توانایی را می‌دهد که تحلیل مناسبی از مطالب منتشر شده در انواع شبکه‌های رسانه ای را داشته باشد. مورد توجه قرار گرفت.

این مساله که در این بین اگر افراد جامعه سواد رسانه ای نداشته باشند، قدرت تشخیص واقعیت را ندارند و می‌توانند تحت تاثیر شایعات کذب، دچار هیجانات زود گذر شده و تصمیمات بی نهایت سطحی را بگیرند. این نوع تصمیمات می تواند صدمات زیادی به ساختار جامعه و امنیت مردم وارد کند. از جمله نکاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار