خبرهای داغ:
جلسه مشاوره و سبک زندگی اسلامی؛

جلسه ی مشاوره خانواده وسبک زندگی اسلامی با محوریت روابط بین زوجین

جلسه ی مشاوره خانواده وسبک زندگی اسلامی با محوریت روابط بین زوجین در پایگاه مقاومت بسیج مریم عذرا روستای دستجا منطقه براآن شمالی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۴۷۸۹
|
۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ازناحیه مقاومت بسیج سپاه امام علی علیه السلام ؛ دومین جلسه ی مشاوره خانواده وسبک زندگی اسلامی با محوریت روابط بین زوجین همراه با میز خدمت باحضور خواهران بسیجی روستای دستجا منطقه براآن شمالی و با سخنرانی خواهر آبدار در پایگاه مقاومت بسیج مریم عذرا این روستا برگزار گردید.

خواهر آبدار با اشاره به اصول اخلاقی گفت : اصول اخلاقی و ارزش‌های انسانی در تمامی زمان‌ها و مکان‌ها یکسان و نامتغیر است. فطرت و سرشت آدمی در همۀ ادوار تاریخ، اصول ثابت اخلاقی داشته و پذیرش انسان‌ها را نسبت به آن‌ها نهادینه کرده است. همانطور که نمی‌توان الگو بودن پیامبر اسلام و سفارش قرآن در این زمینه را مختص به زمان و مکان خاص دانست، پایبندی پ‍یامبر نیز به آن اصول و کیفیت برخوردشان با موانع و عمل به آن‌ها برای همه انسان‌ها الگو است.

وی افزود : تحقق سبک زندگی اسلامی یکی از ضرورت‌های اساسی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است. این امر خود مستلزم توجه جدی اندیشمندان مسلمان به موضوع سبک زندگی و راه‌های وقوع آن در فرد و اجتماع است. یکی از مسائل مهم برای رسیدن به این امر توجه به مبادی و مبانی سبک زندگی اسلامی است؛ زیرا سبک زندگی اسلامی تنها با تحقق این مبانی واقع شده و دوام پیدا خواهد کرد.

خواهر آبدار گفت : با بررسی رابطه دو مسأله مهم معنای زندگی و سبک زندگی از دیدگاه عقل و معرفت بشری و ربوبی، نشان می‌دهد که سبک زندگی افراد ریشه در معنای زندگی داشته و به همین جهت وقوع هر نوع سبک زندگی از جمله سبک زندگی اسلامی، نیازمند شکل گیری معنای زندگی متناسب به عنوان پایه و بنیاد آن است.

 

ارسال نظرات