استفاده از ابزار هنر در حرفه خبرنگاری یک اولویت مهم و اساسی است

مدیرکل ارشاد استان اردبیل گفت: وظیفه خبرنگاران مضاعف و مهم است و لازمه تنوع و جذابیت در حرفه خبرنگاری استفاده از ابزار هنر است و علاوه بر این که داشتن حرفه و متدهای علمی مهم است.
کد خبر: ۹۴۵۰۷۹۷
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱

استفاده از ابزار هنر در حرفه خبرنگاری یک اولویت مهم و اساسی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،عبدالله بحرالعلومی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در اردبیل اظهار داشت: خبرنگاران با نگاه حرفه‌ای به خبر باید در راستای عمران و توسعه استان قلم بزنند و تمامی ابعاد و زوایای مهم را در نظر بگیرند.

وی بیان کرد: وظیفه خبرنگاران مضاعف و مهم است و لازمه تنوع و جذابیت در حرفه خبرنگاری استفاده از ابزار هنر است و علاوه بر این که داشتن حرفه و متدهای علمی مهم است به همان اندازه داشتن نگاه هنری برای حرفه خبرنگاری مهم و اساسی است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: هر خبرنگار می‌تواند طرز فکر و متد خود را به یک شیوه جدید تبدیل کند و با تنوع و سبک جدید خبرنویسی کند و به همین منظور می‌توان گفت که هر خبرنگار یک سبک و روش جدید است.

بحرالعلومی ادامه داد: یکدلی لازمه اساسی در خبرنویسی است و در شرایطی که با یک جنگ بزرگ مواجه هستیم باید از تاثیرات آن در جامعه استفاده کنیم و لازمه شکست این جنگ وحدت و یکدلی است.

وی عنوان کرد: امام خمینی(ره) فرموده‌اند که جنگ هشت سال دفاع مقدس برای ما نعمت اساسی است چرا که این جنگ برای تمام ملت ایران سبب یکدلی شد و کسانی که جنگ را به ما تحمیل کردند تا تبعات جنگ را بر علیه ما استفاده کنند اما بر ضد خواسته آن‌ها به خاطر رهبری داهیانه امام راحل و ملت ایران جنگ برای ما به یک نعمت تبدیل شد.

بحرالعلومی افزود: تحلیل مسائل و رفع مشکلات و مسائل می‌تواند تاثیرات خوبی را به دنبال داشته باشد و باید نهایت حساسیت و دقت را در اخبار داشته باشیم و به مخاطب برسانیم و خبری تنظیم نشود تا دشمنان از آن سوءاستفاده کنند.

وی اظهار کرد: درس گرفتن از مکتب عاشورا لازمه تربیت وحدت امت عاشورایی را به دنبال دارد و حیرت دنیا از عظمت ملت ایران به خاطر وحدت مردم ایران مثال‌زدنی خواهد بود.

در ادامه سیدمصطفی جمشیدی مدیرعامل خانه مطبوعات استان اردبیل نیز ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: در راستای پیگیری مشکلات خانه مطبوعات استان اردبیل رایزنی‌های لازم به عمل آمده و درصدد هستیم با اخذ تسهیلات و نیز برنامه‌ریزی‌های لازم شاهد رفع مشکلات موجود در این زمینه باشیم.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای بهبود وضعیت استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته و انتظار می‌رود بتوانیم با اقدامات به عمل آمده شاهد مشکلات اصحاب رسانه و خبرنگاران استان باشیم.

ارسال نظرات