یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:

دولت به جای حمایت از تولید، وام‌های تبلیغاتی پرداخت می‌کند

سیف الله رهبری گفت: وام های غیر تولیدی، درآمد مسکّن ساز برای کسب قدرت است دولت رویکرد مقطعی و فی البداهه در اقتصاد دارد تا بتواند خود را در تبلیغات کند.
کد خبر: ۸۶۷۰۹۳۲
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
سیف الله رهبری کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: صاحبان قدرت با گرفتن وام و مصارف غیر تولیدی، سرمایه ملی را برای اهداف شخصی به هدر می‎دهند  چنین افرادی دیدگاه آینده نگری ندارند و اقتصاد شخصی را بر اقتصاد ملی ترجیح می‎دهند.

وی گفت: روی اقتصاد زیر بنایی یا اقتصاد زیر ساختی در رشد اقتصادی تاثیر گذار است وام‎هایی که برای واردات مواد اولیه و تولید است که می‎تواند کارخانه ها، بنگاه  های تولیدی را احیا کند ولی به جای اینکه وام را در مسیر تولیدی سرمایه گذاری کنند برای کسب قدرت دریافت و هزینه می‎کنند.

وی با انتقاد از اینکه عده‎ای با وام گرفتن در عناوین مختلف غیر تولیدی سرمایه کشور را هدر می‎دهند افزود: وام‎هایی که برای مصارف غیر تولیدی اعم از ساخت و ساز، واردات غیر از مواد اولیه و... استفاده می‎شود که کالای مصرفی و فرهنگ مصرف گرایی را رونق می‎دهد و وام های غیر تولیدی، درآمد مسکّن ساز برای کسب قدرت است.

وی در خاتمه افزود: دولت باید اقتصاد مقاومتی را پایه گذاری کند تا اقتصاد دانش بنیان، علم  اقتصادی و واحدهای تولیدی رشد یابد دولت رویکرد مقطعی و فی البداهه دارد  تا بتواند خود را در بوغ و کرنا کند و آرای انتخابات دور بعدی را کسب کند که این روش پیاده سازی در اقتصاد، مغایر با اقتصاد مقاومتی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار