خبرهای داغ:
حجت الاسلام مرتضی اکبری گفت:40 امامزاده واجب التکریم در شهرستان وجود دارند و امسال بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در این بقاع متبرکه فعالیت عمرانی انجام شده و این فعالیت‌ ها همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۹۵۲۹۲۹
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از نطنز حجت الاسلام مرتضی اکبری ضمن گرامیداشت هفته وقف، اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه نطنز به مانند سال های قبل در هفته وقف با اجرای برنامه های متنوع تلاش کرد تا وقف در حوزه های مختلف و به خصوص در موضوع های اساسی را به مردم بشناساند و این فرهنگ را در بین آن ها ترویج دهد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نطنز افزود: این که همواره این هفته زمان مناسب برای ترویج سنت حسنه وقف مورد تاکید قرار می گیرد حرف درستی است اما وقف موضوعی است که همیشه باید مورد توجه قرار گیرد و باید با نگاهی ویژه به آن پرداخته شود.

وی تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه نطنز برای ترویج فرهنگ وقف از تمامی ظرفیت ها استفاده می کند و در این میان به نقش رسانه ها به عنوان یک نقش پررنگ نگاه کرده و از آن ها خواسته است تا اداره اوقاف را در راه تحقق این هدف مهم یاری رسانند.

حجت الاسلام اکبری تاکید کرد: مهمترین کار در مسئله وقف اصل اعتماد سازی است، مردم و به خصوص بانیان وقف باید به اداره اوقاف و امور خیریه اعتماد داشته باشند و بدانند که اداره اوقاف نسبت به اجرای نیت آن ها بسیار دقیق عمل می کند و در این موضوع نیز هیچ گونه کوتاهی نیز نخواهد کرد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع هفته وقف در نطنز، بیان کرد: نواختن زنگ وقف در دبیرستان سمیه، همایش یاوران وقف در حسینیه حاجی‌ها، ایستگاه همه واقف باشیم در سطح شهر، برپایی خیمه معرفت در بقاع متبرکه، برگزاری نشست‌ های صنفی با خیران، غبارروبی بقاع متبرکه و اجرای نیات واقفان در سطح شهرستان از جمله برنامه هایی بود که در این هفته برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف نطنز تصریح کرد: شهرستان نطنز ۵۲۴ موقوفه و هزار و ۳۰۰ رقبه دارد و اسنادِ مالکیت ۹۰ درصد از موقوفات شهرستان اخذ شده و تمامی اجاره های این موقوفات به روز شده است.

وی ادامه داد: چهار موقوفه که قابلیت سرمایه گذاری دارند، در مرحله واگذاری و تنظیم قرارداد مشارکتی قرار دارند و امیدواریم با این کار، موقوفات مذکور احیا شوند.

وی خاطر نشان کرد: ۴۰ امامزاده واجب التکریم در شهرستان وجود دارند و امسال بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در این بقاع متبرکه فعالیت عمرانی انجام شده و این فعالیت‌ ها همچنان ادامه دارد.

ارسال نظرات