خبرهای داغ:
عباس مهدی، فعال و نخبه بسیجی بویین میاندشت در عرصه اقتصاد مقاومتی در گفتگو با خبرگزاری بسیج رمز موفقیت در عرصه اقتصادمقاومتی را پشتکار،اعتماد به نفس و امید به برتری در میادین رقابتی سالم در عرصه های تولیدی،خدماتی و توزیعی دانست.
کد خبر: ۹۱۹۵۹۱۴
|
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از بویین و میاندشت، عباس مهدی، فعال و نخبه بسیجی بویین میاندشت در عرصه اقتصاد مقاومتی در گفتگو با خبرگزاری بسیج رمز موفقیت در عرصه اقتصادمقاومتی را پشتکار،اعتماد به نفس و امید به برتری در میادین رقابتی سالم در عرصه های تولیدی،خدماتی و توزیعی دانست.

درادامه مصاحبه و گفتگوی خبرنگار خبرگزاری بسیج را با این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی میخوانید.

بسیج: ضمن عرض تبریک هفته بسیج وخداقوت خدمت شما ،به عنوان سوال اول از این گفت و گو  معرفی از خودتان و حرفه ی کاری خود بیان کنید؟

 مهدی : با سلام و خسته نباشید.عباس مهدی هستم ساکن شهر بویین میاندشت ،فارغ التحصیل رشته کشاورزی و فعال در زمینه تولید گیاهان دارویی و بذر و نشا گیاهان دارویی با رویکرد اهلی سازی گیاهان مرتعی و کشت مزرعه ای و مدت پنج سال هست که در این زمینه فعالیت دارم.

بسیج : چه شد که شما به کشت گیاهان دارویی روی آوردید؟

مهندس مهدی :علاقه به رشته کشاورزی و به ویژه به دلیل این که  اخیرا رویه و رویکرد مصرفی و درمانی به سمت و سوی گیاهان دارویی می تواند باعث درآمدزایی بشود از دورافتاده ترین روستاها تا مرکز کشور شغل هایی مثل جمع اوری گیاه دارویی,کشت و تولید,فروش, بسته بندی, عطاری,اسانس و عرقیجات و صادرات نمونه ای از این شغل ها است که در قیاس دیگر شغلهای واسطه ای حرفه ی بسیار جذاب و با نشاط است و در توان خودم دیدم که در این زمینه فعالیت کنم.

بسیج :این رشته کاری در زمینه اشتغال زایی چه میزان مؤثر است؟
مهندس مهدی : خب هرکاری به اقتضای محل سرمایه گذاری و با توجه به اقلیم های کشور درصد جذب نیروی کار متغیری دارد ولی با توجه به شرایط فعلی و اقلیم شهرستان ما ،پرورش و کشت گیاهان دارویی در متراژی تقریبا به مساحت 1هکتار می تواند باعث اشتغال دائمی یک نفرو خانواده ی او در سطح رفاه روبه رشد بشود.

بسیج: بازار هدف محصولات شما کجاست؟
مهندس مهدی : بازار هدف ما شهرهای بزرگ کشور مانند اصفهان و مشهد و تهران هستند که محصولات را عمدتا به صورت عمده و مقداری هم بسته بندی شده عرضه می کنیم. و البته اگر مقداری سرمایه گذاری در این کار به کمک ما بیاید و بتوانیم تحت عنوان برند و کیفی سازی عرضه محصولات را روانه بازار کنیم،به تبع هم بازار گسترده ای برای عرضه خواهیم داشت و هم سود آوری بیشتر و درنتیجه منجر به تولید بیشتر و فراهم آوری اشتغال می شود.

بسیج: برای شروع این حرفه با چه امکانات مالی و زیرساختی می توان آغاز کرد؟ شما برای رسیدن به این مرحله از تولید با چه مشکلاتی مواجه شده اید؟
مهندس مهدی : امکانات لازم زمین و آب و سرمایه و نیروی انسانی هست. مهمترین قسمت کار نیروی انسانی است که برای برداشت گیاهان دارویی زیاد راغب به این کار نیستند. مثلا برداشت زعفران توسط کارگر مهمترین مشکل است که هم هزینه کارگر بالا هست و هم کارگران تمایل به کار ندارند.

بسیج :آیا کشت گیاهان دارویی جزء مشاغل خانگی محسوب می شود؟ آیا برای دریافت وام به بسیج سازندگی شهرستان مراجعه کرده اید؟
مهندس مهدی : بله حساب می شود به طوری که حتی بانوان روستایی هم می توانند در باغچه منزل خود گیاه دارویی بکارند و درآمد زایی کنند و در همین شهرستان به دلیل این که بنده در زمینه پرورش نشا و مشاوره کاشت نیز فعالیت دارم کلیه محصولات کسانی که حرفه ای کشت گیاهان دارویی را دنبال میکنند را به صورت تضمینی خریداری میکنم تا آنها غصه ی عرضه محصولات خودرا نداشته باشند و همین امر باعث جذب به این کار می شود.
والبته من در اوایل شروع کار برای گرفتن وام به بسیج سازندگی شهرستان مراجعه کردم و تسهیلات هم دریافت کردم که جای تشکر از بسیج سازندگی سپاه شهرستان دارم که زمینه دریافت تسهیلات که مقدمه ی واجب برای هرکاری است را برای من فراهم آوردند.

بسیج:درخواست خودتان را از مسئولان شهرستان بفرمایید؟
مهندس مهدی : ایجاد بازاچه دائمی عرضه محصولات منطقه در مراکز استانها و معرفی توانمندیهای اقلیمی شهرستان در تولید و کشت شامل گیاهان دارویی, عسل، تولیدات و فرآورده های کشاورزی و لبنی،کشت مرغوب زعفران،باغداری و.....

بسیج : چه ارگانهایی وتا چه اندازه می توانند در رفع مشکلات شما کمک کند؟
مهندس مهدی : جهاد کشاورزی,منابع طبیعی و بسیج سازندگی می توانند جهت پیشبرد امور کمک کنند.

ارسال نظرات