خبرهای داغ:
محمد گل زاده
مسئول توپخانه ستاد کل نیروهای مسلح:
مسئول توپخانه ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با وجود رشادت‌های سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش، نه تنها حکومت بشار اسد در سوریه سقوط نکرد، بلکه ایالات متحده آمریکا بیش از پیش در جهان تحقیر شد.
کد خبر: ۹۲۰۶۵۸۷
|
۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان، سردار سرتیپ دوم محمود چهارباغی  در آیین گرامی‌داشت یاد شهید سپهبد سلیمانی در مصلای بقیه الله الاعظم (عج) کاشان اظهار داشت: همه جهان می‌گفتند، رییس جمهوری سوریه باید این کشور را ترک کند اما وقتی رهبری معظم انقلاب به حاج قاسم دستور کمک به سوریه به عنوان هم‌پیمان و جزیی از محور مقاومت را داد، او با قطره‌ای از نیروهای بسیج، سپاه و ارتش وارد میدان شد و نگذاشت، بشار اسد ساقط شود.

وی با اشاره به رشادت‌های سردار سرافراز اسلام، شهید سپبهد سلیمانی تاکید کرد: تاریخ سوریه خواهد نوشت که ایرانی‌ها با فرماندهی حاج قاسم چه کمک بزرگی به تمامیت ارضی این کشور کردند.

مسوول توپخانه ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به خاطره‌هایی از شهید سپبهد سلیمانی بیان کرد: حاج قاسم چند ماه در حلب با بهترین شیوه‌های جنگی با تهیه آتش توپخانه ضد داعشی‌ها جنگید تا این شهر دانشگاهی و صنعتی با پنج میلیون نفر جمعیت را از وجود گروه‌های تکفیری آزاد کرد که این مهم هم‌زمان با جنگیدن رزمندگان اسلام با داعش در عراق اتفاق افتاد.

وی یادآور شد: اینکه مردم حلب در غم از دست دادن سردار سلیمانیاین گونه سوگواری می‌کنند، به علت رشادت‌هایی است که اهالی حلب حاج قاسم را در تمام صحنه‌ها کنار خودشان می‌دیدند.

چهارباغی اضافه کرد: ژنرال‌ها و سرلشکران ارتش سوریه به او عشق می‌ورزیدند، چون با تمام وجود به همه آنها کمک می‌کرد.

این هم‌رزم شهید سپهبد سلیمانی ادامه داد: او زمانی که مطمئن شد ارتش سوریه می‌تواند جنگ را اداره کند، اجازه نداد ایرانی‌ها آنجا بمانند و پس از آن شرق سوریه را به سمت تدمر، بوکمال و المیادین مسیر بزرگی را که به عراق منتهی می‌شد، آزاد کرد.

وی تصریح کرد: با این پیروزی‌ها، جبهه مقاومت روزبه‌روز قوی‌تر شد، به گونه‌ای که امروز رزمندگان اسلام در کنار دریای مدیترانه مستقر شدند اما باید به یاد بیاوریم که روزی فرماندهان ارتش صدام، نزدیک دزفول و اندیمشک سراغ جاده تهران را می‌گرفتند و صدام می‌گفت، پیروزی را در تهران جشن خواهد گرفت.

چهارباغی افزود: این همه پیروزی از عظمت جمهوری اسلامی و برکتی است که شهیدان و فرماندهان قهرمانی مانند سلیمانی، همت، خرازی، مصطفی حسن‌زاده و سایر یادگاران 8 سال دفاع مقدس به ما داده‌اند.

وی با بیان اینکه به برکت خون شهیدان پیروزی بزرگی نصیب انقلاب و اسلام شده که همه دشمنان را در اربعین، کربلا و نجف به شگفتی واداشته است، اظهار کرد: به برکت خون شهید سلیمانی، هنوز خاک پیکر پاکش را درآغوش نگرفته بود که غرش موشک‌های یاران حاج قاسم، لرزه در کاخ سفید آمریکا انداخت.

مسئول توپخانه ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه  ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بارها از سوی رزمندگان اسلام به ویژه شهید سلیمانی به شیوه‌های مختلف تحقیر شده است، تاکید کرد: اشتباه محاسباتی آنها این است که فهم اطلاعاتی از مردم ایران ندارند.

وی اضافه کرد: آمریکا فکر می‌کرد به دلیل مشکلات اقتصادی و اعتراض‌هایی که در کشور وجود دارد، مردم به انقلاب و نظام وفادار نیستند اما این گونه نیست و نخواهد بود؛ زیرا مردم با وجود همه مشکلات وقتی پای نظام و انقلاب میان بیاید، از مال و جان می‌گذرند.

چهارباغی با اشاره به حضور باشکوه و گسترده مردمی در نقاط مختلف ایران و شهرهای کاظمین، نجف و کربلا برای شرکت در آیین بدرقه شهید سلیمانی، المهندس و هم‌رزمان آنها تشریح کرد: جمعیت بغداد در این آیین با شکوه را کسی باور نمی‌کرد، زیرا بیشتر مردم بغداد اهل سنت هستند اما چه عظمتی به وجود آورند.

وی، شهید سلیمانی را شخصیتی مردم‌دار و ساده‌زیست عنوان کرد و گفت: این سردار رشید اسلام به دنبال مال دنیا نبود و مردم هم وقتی مشاهده می‌کنند که مسئولان و فرماندهان‌ آنها این گونه کار می‌کنند، پای همه سختی‌های نظام و انقلاب می‌ایستند.

مسئول توپخانه ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه به عملیات موشکی بامداد چهارشنبه نیروهای سپاه پاسداران انقلاب به پایگاه آمریکایی‌ها در عین‌الاسد عراق اشاره کرد و گفت: به عنوان یک فرد آگاه عنوان می‌کنم که کار کوچکی با موشک‌های ساخت ایران انجام شد.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابو مهدیمهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت، بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه، در شلیک موشک از پهبادهای وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با دستوردونالد ترامپ، در نزدیکی فرودگاه بغداد ترور شد و به شهادت رسید.

به‌دنبال این حمله تروریستی دولت ایالات متحده، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز از شلیک ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد، محل استقرار نیروهای آمریکایی در استان الانبار عراق خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه، ده‌ها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.

ارسال نظرات