خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
گزارش؛

پیوستن هنرمندان شیرازی به پویش "کمک‌های مومنانه"

هنرمندان شیرازی هم همپای مردم، به پویش "کمک‌های مومنانه" پیوستند.
کد خبر: ۹۲۳۹۹۳۸
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، هنرمندان شیرازی، حمایت خود را از پویش "کمک های مومنانه" اعلام کردند.

حبیب دهقان نسب، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کشور با حمایت از این پویش گفت: توصیه می کنم همه در این پویش شرکت کنند و تا آنجا که از دست‌شان برمی‌آید به هم وطنان آسیب دیده از کرونا کمک کنند.

وی اظهار داشت: تجربه و تاریخ نشان داده که مردم ایران هر کجا که سرزمینشان دچار بحران و مشکل شده، دست در دست هم و پشت به پشت هم کمک کرده‌اند تا از بحران خارج شوند.

پیوستن هنرمندان شیرازی به پویش

بازیگر سریال خواب و بیدار با اشاره به بحران این روزهای جهان و مشکلاتی که با شیوع کرونا برای همه مردم بخصوص هموطنانمان پیش آمده، تصریح کرد: اگرچه در مرحله اول این گونه کمک ها وظیفه دولت هاست و قدم اول را باید دولت ها بردارند، اما با توجه به تجربه تاریخی، مردم به این مسئله هم ورود کرده و به هم وطنان آسیب دیده خود از این مسئله کمک کردند و در کمک به هموطنان خود چیزی کم نگذاشتند.

این هنرمند استان فارسی با اشاره به پیشقدم بودن هنرمندان، از هرشاخه، و ورزشکاران، و چهره های مردمی در شرایط بحرانی مثل سیل و زلزله و این بیماری، تصریح کرد: در این مورد هم ورزشکاران و هنرمندان و شخصیت های محبوب مردمی وارد شده و تجربه نشان داده است که در این گونه مسائل همیشه قدم اول را برداشته اند چرا که مردم به این افراد اعتماد دارند و به دلیل همین اعتماد و محبوبیت است که مردم هم از آن ها حمایت می کنند.

دهقان نسب افزود: توصیه می کنم همه در این پویش شرکت کنند و تا آنجا که از دست‌شان برمی‌آید به هم وطنان آسیب دیده از کرونا کمک کنند؛ چراکه هر کسی که دستش می‌رسد وظیفه انسانی و دینی و شرعی دارد که در شرایط بحرانی به کمک هموطنان و همنوعان خود بشتابد.

 پیوستن هنرمندان شیرازی به پویش

مهدی فقیه بازیگر شیرازی سینما و تلویزیون هم در این رابطه، ضمن اشاره به شرایط  اقتصادی حاکم بر کشور پس از شیوع بیماری کرونا بیان داشت: مردم ما مردم خوبی هستند و در این موقعیت همه باید این درک را داشته باشند که به خاطر وجود ویروس ناخوانده کرونا اقتصاد و معیشت مردم به خطر افتاده است، خیلی ها بیکار شده اند و وام یک میلیون تومانی دولت نیز گرهی از مشکلات باز نمی کند.

این بازیگر سینما و تلویزیون در مورد همدلی و کمک به نیازمندان ابراز داشت: رهبر انقلاب هم در صحبت هایشان بر همدلی و دستگیری از نیازمندان تاکید کردند، من نیز از کسانی  که به قول ما شیرازی ها دستشان به دهنشان می رسد و وضع مالی خوبی دارند می خواهم که در این برهه گرفتاری و مشکلات به اقشار نیازمند کمک کنند. این بسته های معیشتی یک کار بسیار بزرگ و خوبی است اما یک بار صورت می گیرد، باید این گونه فعالیت ها بیشتر و مداومت داشته باشد.

وی با توجه با اینکه شیوع ویروس کرونا هنوز به صورت کامل متوقف نشده است اظهار داشت: غفلت مردم از ویروس کرونا و نداشتن حساسیت بر روی مسائل بهداشتی بسیار بد است و مردم باید اطلاع داشته باشند که ما از قدیم ملتی همیشه تمیز و بهداشتی بوده ایم و کماکان باید فاصله اجتماعی و نکات پیشگیری از شیوع را رعایت کنند.

بازیگر فیلم خروج در پایان به پویش همدلی و کمک مومنانه پیوست و گفت: برای نیازمندان هرکاری که از دستم بربیاید انجام می دهم، در این شرایط اقتصادی، به جز کسب ثواب، کمک به هم نوع، به عنوان وظیفه انسانی هر فرد محسوب می شود.

 پیوستن هنرمندان شیرازی به پویش

کارگردان استان فارسی سریال «زیرخاکی»:مردم در کمک به نیازمندان، باز هم گل کاشته اند

جلیل سامان، نویسنده و کارگردان سه گانه «ارمغان تاریکی»، «پروانه» و «نفس» از حضور مردم در یاری رساندن به نیازمندان تقدیر کرد.

وی با اشاره به شرایط  اقتصادی حاکم بر کشور پس از شیوع بیماری کرونا گفت: شرایط اقتصادی موجود برای بسیاری از مردم سخت است و بجز طبقات پایین جامعه، حتی طبقه متوسط نیز فشار اقتصادی مضاعفی را تحمل می کنند.

نویسنده و کارگردان سه گانه «ارمغان تاریکی»، «پروانه» و «نفس» افزود: در ماه مبارک رمضان قرار داریم و از کارهای خیر و ثواب در این ماه عزیز، کمک به وضعیت معیشتی افراد نیازمند است، خوشبختانه شاهدیم که باز هم مردم گل کاشته اند.

 پیوستن هنرمندان شیرازی به پویش

بازیگر سریال "یوسف پیامبر" از مردم برای پیوستن به پویش "کمک مومنانه" دعوت کرد

 

محمود پاک نیت بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون صمیمانه از کسانی که پویش "کمک مومنانه" را راه اندازی کردند تقدیر و تشکر کرد و گفت: هر خدمتی به هم نوع، کار شایسته و بایسته ای است، نه فقط در مورد کرونا، که در هر مسئله دیگری "بنی آدم اعضای یکدیگرند" همیشه صادق است.

به گفته وی، انسان ها همگی به هم پیوسته اند و پاره شدن یکی از این زنجیره انسانی، باعث ناراحتی و نگرانی بقیه می‌شود.

این بازیگر استان فارسی تأکید کرد: از نظر انسانی، کمک به هم نوع، کاری همه پسند و نیز خداپسندانه است.

وی در پاسخ به اینکه آیا شما هم در پویش مردمی "کمک های مومنانه" شرکت کرده اید، با تأئید حضور در کمک های مومنانه، تصریح کرد: البته وقتی انسان کار خیری انجام می‌دهد، هر چه مخفی تر باشد بهتر است.

پاک نیت با بیان اینکه اهل فضای مجازی نیستم و نمی‌توانم در فضای مجازی برای این پویش را تبلیغ کنم، صمیمانه از کسانی که این پویش را راه اندازی کردند تقدیر و تشکر کرد و گفت: از طریق این گفتگو، همه هم وطنان را به پیوستن به این پویش دعوت می کنم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار