عدالت‌خواهی یک اصل مهم در ماندگاری انقلاب اسلامی است

رئیس‌کل دادگستری گیلان عدالت را یک اصل در جمهوری اسلامی دانست و گفت: اگر دولت عدالت‌خواه در کشور روی کار آید که عدالت و عدالت‌خواهی را سرلوحه کار خود قرار دهد.
کد خبر: ۹۳۵۰۸۵۷
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی عصر امروز در نشست بصیرتی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد واحد رشت با بیان اینکه امام راحل (ره) با شیوه رهبری خود باعث تغییر شیوه اداره حکومت در بسیاری از کشور‌های آزادی‌خواه جهان شده است، اظهار کرد: در انقلاب اسلامی مردم اصل اداره کشور بوده و خود سرنوشت خود را تعیین می‌کنند، به این دلیل انقلاب اسلامی با نوع کشورداری خود باعث تغییر در شیوه حکومت بسیاری از کشور‌های آزادی‌خواه شد.

وی با اشاره به تأثیر مستقیم انتخابات در افزایش مشارکت مردم در انتخابات گفت: بسیاری از مردم‌های کشور‌های غربی آرزوی داشتن مردم‌سالاری دینی را دارند، زیرا در بسیاری از کشور‌ها تنها دو نوع حزب حق شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را دارند لذا به این دلیل استکبار در تلاش برای کاهش حضور مردم در انتخابات است.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با تأکید بر لزوم توجه به خنثی‌سازی برنامه‌های رسانه‌های گروهی در کشور‌های غربی بیان کرد: رسانه‌های گروهی در غرب یک واقعیت را در جامعه ایجاد می‌کنند و در ۶ ماه گذشته نه به رأی در جمهوری اسلامی در رسانه‌های غربی بسیار در حال گسترش است.

خلیلی، عدالت را یک اصل در جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر در جامعه‌ای دولتی روی کار آید که عدالت و عدالت‌خواهی را سرلوحه کار خود قرار دهد بسیار از معضلات جامعه برطرف می‌شود چراکه عدالت و عدالت‌خواهی یک اصل مهم در ماندگاری انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه اسلامیت و جمهوریت دو اصل غیرقابل جدا در جمهوری اسلامی است، گفت: هویت ما در این است که جمهوریت و اسلامیت در جامعه باقی‌مانده و حضور در انتخابات یک وظیفه شرعی است چراکه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری جمهوری را جز ذاتیات اسلام می‌دانند.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با تأکید بر اینکه وظیفه سنگینی بر دوش مردم در انتخابات ریاست جمهوری است، افزود: عملکرد کاندیدا‌ها در دوره‌های مختلف و در برخورد با فساد، ایجاد اشتغال، عدالت‌خواهی و دیدن درد مردم مشخص است.

خلیلی با اشاره به عوامل کاهش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: تفسیر مفاهیم، عدم عدالت‌خواهی، تجمل‌گرایی و عدم توجه به درد و مشکلات مردم ازجمله عواملی است که می‌تواند مانع حضور مردم در انتخابات شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات