صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

مدارس الگوی صالح

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 15 June 2024
کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با بسیج عنوان کرد
کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه راه نجات از فتنه بصیرت است، گفت: شناخت فتنه و فتنه‌گران و بصیرت‌افزایی در جامعه دو شاخص مهم دشمن‌شناسی است.
کد خبر: ۹۳۰۸۲۵۷
|
۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹
محمود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت حماسه ۹ دی اظهار داشت: ۹ دی سال ۸۸ مردم با حضور آگاهانه و تجدید بیعت با آرمان‌های امام و رهبری حماسه‌ای عظیم خلق کردند و به فرموده مقام معظم رهبری ۹ دی به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت یوم الله است و در تاریخ انقلاب ماندگار شد.

وی با تبیین ابعاد مختلف حماسه ۹ دی با تاکید بر لزوم توجه به محتوای این حماسه بیان کرد: باید مراقب باشیم که حماسه ۹ دی همچون دهه فجر و دیگر مناسبت‌های مهم و تاریخی تنها در حد فضاسازی در جامعه تبیین و معرفی نشود.

این کارشناس مسائل سیاسی با ابراز تاسف از عدم تبیین واقعیت‌های دهه فجر و شکل‌گیری انقلاب در جامعه عنوان کرد: امروز دهه فجر در ذهن دانش‌آموزان و دانشجویان تنها تداعی کننده عکس، ریسه و آذین‌بندی و چند سرود انقلابی است و متاسفانه برخی دولت‌ها نخواستند که به موضوع شکل‌گیری انقلاب از خرداد ۴۲ تا بهمن ۵۷ بپردازند در صورتی در جریان شکل‌گیری انقلاب انسان‌های بسیاری کشته، شکنجه و تبعید شدند و برخی از آن‌ها در غربت به شهادت رسیده و هیچ‌گاه پیکرشان به دست خانواده‌هایشان نرسید و انقلاب با زحمات و ایثارگری‌های بسیاری شکل گرفت که در جامعه تبیین نشده است و دهه فجر بدون محتوا معرفی می‌شود که اگر همچنان به آن توجه نشود این بلا ممکن است بر سر روز قدس، ۹ دی و دیگر مناسبت‌های مهم نیز بیاید.

وی با بیان اینکه حماسه ۹ دی نباید از محتوا خالی باشد، بر ضرورت تبیین ابعاد مختلف حماسه تاریخی ۹ دی در جامعه تاکید و بیان کرد: باید ریشه‌ها، پیامد‌ها و چگونگی شکل‌گیری حماسه نهم دی به خوبی در جامعه تبیین و محتوای مناسب ارائه داده شود چراکه تبیین صحیح این حماسه و اینکه چه محتوایی را در آن تبیین کنیم، از اهمیت بالایی برخوردار است.

قاسمی با بیان اینکه موضوع بصیرت بسیار مهم و کلیدی است، تصریح کرد: بصیرت همچون یک واکسن و دارو است که باید در جامعه تزریق و ترویج داده شود به گونه‌ای که ابتدا باید نسبت به فتنه و فتنه‌گران شناخت کافی داشته و به خوبی آن را تبیین و به جامعه بشناسانیم تا مجدد بیماری و فتنه در جامعه شکل نگیرد و در مرحله بعد به دنبال بصیرت‌افزایی در جامعه باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت معرفی فتنه و فتنه‌گر در جامعه اضافه کرد: بنده با ۲۵ سال فعالیت سیاسی نگران این موضوع هستم که ۹ دی را صرفاً با پرداختن به بصیرت و مسائل این چنینی دنبال کنیم و فتنه و فتنه‌گر در جامعه معرفی نشوند و ۹ دی از محتوا خالی باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ پیچیده‌ترین چالش و فتنه پس از انقلاب اسلامی در کشور بود، بیان داشت: یکی از دلایلی که باعث شد فتنه ۸۸ به مدت ۸ ماه به طول بیانجامد بی‌بصیرتی خواص بود؛ چرا باید فتنه ۸ ماه طول بکشد و مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه صحبت کند و اشک بریزد؟

وی با بیان اینکه سکوت خواص در جریان فتنه ۸۸ کمک به فتنه بود، گفت: وقتی فتنه‌ای در کشور برپا می‌شود مردم به صورت طبیعی به دنبال یک راه مناسب و کشف حقیقت هستند و برای کشف حقیقت به مواضع خواصشان نگاه می‌کنند تا ببیند نظر او چیستو چه واکنشی به جریان دارد که ممکن است این خواص یک استاد دانشگاه، نویسنده، آیت الله و ... باشد و اگر در این شرایط خواص هیچ گونه واکنش یا موضعی نداشته باشند و سکوت اختیار کنند مشخص است که فتنه ۸ ماه طول می‌کشد.

قاسمی با اشاره به اینکه ۸ ماه فتنه ۸۸ برای ملت ایران از ۸ سال جنگ تحمیلی سخت و نظام را تا لبه پرتگاه برد، گفت: امروز باید تمام ابعاد مختلف این فتنه تبیین شود و موضوع ۹ دی جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند یکی از دلایل طولانی شدن فتنه که منجر به حماسه ۹ دی شد این بود که خواص جامعه سکوت کردند و دلیل سکوتشان این بود که بصیرتشان ضعیف بود و نمی‌توانستد اعلام موضع کنند و فتنه‌گران را از نیرو‌های نظام تشخیص نمی‌دادند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر لزوم بصیرت‌افزایی در جامعه، پادزهر فتنه را بصیرت‌افزایی در جامعه دانست و گفت: بر طبق آیه دوم سوره عنکبوت که می‌فرماید «آیا مردم گمان کرده‌اند، همین که بگویند ایمان آوردیم، رها مى‌شوند و آنان مورد آزمایش قرار نمى‌گیرند؟»؛ فتنه چیزی است که شخص با آن امتحان می‌شود و در جریان فتنه کسانی که فتنه را بشناسند و راه حق را طی کنند رو سفید و اهل بهشت هستند و کسانی که در فتنه افتادند و راه و مسیر را اشتباهی رفتند نتیجه آن عذاب الهی و جهنم است.

وی با تاکید بر اینکه راه نجات از فتنه بصیرت است، یادآور شد: شناخت فتنه و فتنه‌گران و بصیرت‌افزایی در جامعه دو شاخص مهم دشمن‌شناسی است، به طوری که شناخت فتنه و فتنه‌گران باید بر اساس آیات قرآن کریم و اندیشه امام و رهبری باشد نه بر اساس تحلیل دیگران و مسئولین.

قاسمی با بیان اینکه شخصی که فتنه را اشتباه تبیین می‌کند خود فتنه‌گر است، خاطرنشان کرد: در جریان فتنه ۸۸ برخی از مسئولین که جزو سران فتنه بودند و به آن‌ها شناسنامه انقلاب می‌گفتند حتی تا آخرین روزی که از دنیا رفت فتنه‌گران را هیچ‌گاه فتنه‌گر ندانست و آن‌ها را معترضین می‌دانست که وقتی چنین فردی اصحاب فتنه را که آن همه به کشور خسارت وارد کردند، اماکن عمومی را به آتش کشیده و باعث شدند عده‌ای از مردم کشته شوند تنها معترضین می‌داند، خودش فتنه‌گر است که فتنه را اشتباه تبیین می‌کند.

انتهای پیام/

 
ارسال نظرات