خبرهای داغ:
فرمانده سپاه غدير تبريز:

میلاد زهرا(س)، جایگاه زنان در اسلام/ مادران مركز ثقل بنيان خانواده هستند

خبرگزاری بسیج: فرمانده سپاه غدير تبريز نام گذاري سالروز ولادت حضرت زهرا(س) را به نام «روز زن» نشانگر اهميت زنان و جايگاه و كرامت زن در اسلام و جامعه ايران دانست.
کد خبر: ۸۵۰۹۴۴۵
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷

الياس گلمحمدزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، حضرت زهرا(س) و ارزش هاي زندگي ايشان را فرصتي براي بانوان عنوان و بيان كرد: بانوان كشورمان مي توانند انديشه ها و سبك زندگي حضرت زهرا(س) را احصا كرده و در زندگي شخصي و كاري خود عملي كنند.

وي افزود: زندگي و سيره اهل بيت(ع) از مهمترين احكام اسلامي بوده و زندگي حضرت فاطمه زهرا(س) براي همه به خصوص بانوان داراي اهميت زيادي است آنچنانكه در قرآن نيز به اين نكته اشاره شده است.

گلمحمدزاده با توجه به شهداي زن دوران دفاع مقدس، اظهار كرد: در دوران انقلاب اسلامي و پس از آن و همچنين دوران دفاع مقدس بانوان به عنوان نيروهاي امدادي و يا نيروهاي تداركات پشت جبهه نقش زيادي داشته و همراه با رزمندگان اسلام تلاش كردند.

وي با بيان اينكه شهداي ما تعليم يافته همين مادران هستند، ادامه داد: امروز نيز نقش بانوان در جنگ نرم بسيار مهم است چراكه دشمن به دنبال از بين بردن بنيان خانواده است كه در مركز ثقل اين بنيان، مادران خانواده قرار دارند.

فرمانده سپاه غدير تبريز، تربيت ديني، جرات دادن، توسعه فرهنگي و آموزش سبك زندگي را از جمله وظايف مادران در قبال فرزندان برشمرد و تصريح كرد: زنان علاوه بر خانواده در عرصه هاي اجتماعي، علمي، فرهنگي و حتي اقتصادي نيز نقش زيادي دارند كه آثار آن را مي توان در جامعه ديد.

وي با تاكيد به اين مطلب كه بيشتر وام هاي اقتصاد مقاومتي اين سپاه از سوي خانم ها دريافت شده، اذعان كرد: زنان در اسلام، امت اسلامي و مردم سالاري ديني همراه با مردان در صحنه هستند كه اين هم در سايه انقلاب اسلامي است.

اين مقام مسئول با انتقاد از نگاه ابزاري جوامع غربي به زنان و با اشاره به جمله امام خميني(ره) كه از دامن زن مرد به معراج می رود، تصريح كرد: برخلاف دولت هاي مدعي غربي، در فرمايش هاي امام راحل(ره) و رهبر فرزانه انقلاب براي زن جايگاه والايي در نظر گرفته شده كه برگرفته از آموزه هاي ارزشمند اسلام است.

وي در پايان صحبت هاي خود با بيان اينكه براي گراميداشت روز زن، از سوي سپاه غدير تبريز برنامه هاي متنوعي تدارك ديده شده، از برگزاري جشن میلاد کوثر در مصلی امام خميني(ره) تبریز خبر داد و افزود: اين جشن با حضور 45 زوج بسيجي برگزار مي شود كه هدف از برگزاري اين جشن تشويق جوانان براي ازدواج آسان و ترويج سبك زندگي اسلامي است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار