خبرهای داغ:
مسئول بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی:

هنرمندان در عملی کردن اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارند

کد خبر: ۸۶۵۶۲۳۲
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷

مسئول بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت سید مرتضی آوینی(روز هنر اسلامی) و با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب به نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، گفت: هنرمندان در عملی کردن اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارند.

محمد اسکندری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، افزود: توانمندی هنر و رشته های مختلف هنری قابلیت بی نظیری است، بنابراین از همین ابتدای سال تلاش می کنیم، بسترها و زمینه های لازم برای ورود جهادی هنرمندان به این عرصه را مهیا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان به هنرمندان بها دهند، خواهند دید که مطالبه مردمی از مسئولان دولتی در راستای دیدگاه های رهبری اتفاق خواهد افتاد و دولتمردان مجاب می شوند وظایف خود را در راستای تحقق منویات رهبری به درستی انجام دهند.

اسکندری بهترین و موثرترین قاب دریافت مفاهیم اسلامی و ارزشی را قالب های هنری و ادبی خواند و خاطرنشان کرد: تنها حوزه هنر و هنرمندان هستند که می توانند فرهنگ درست و ناب اسلامی و آموزه های دینی را به بهترین، زیباترین و جذاب ترین حالت به مردم ارائه کنند.

وی ادامه داد: این اقدام جهادی از سوی هنرمندان، مستلزم میدان دادن به هنرمندان متعهد، ارزشی و اعتماد قلبی به اقدام سازنده و موثر آن ها از جانب مسئولان است.

مسئول بسیج هنرمندان استان با گرامیداشت یاد فیلمساز متعهد کشور(فرج الله سلحشور) و با اشاره به افکار و اندیشه های ناب اسلامی شهید آوینی، منش، رفتار و افکار نورانی وی را الگویی برای جوانان هنرمند عصر حاضر دانست.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود، عطر افشانی و غبارروبی گلزار شهدای وادی رحمت با حضور هنرمندان و مسئولان فرهنگی هنری استان و دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی را از جمله برنامه های آغازین هفته هنر انقلاب اسلامی برشمرد.

محمد اسکندری با اعلام اینکه برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی با مشارکت نهادهای فرهنگی هنری و هنرمندان استان برگزار می شود، دیدار با خانواده شهدای هنرمند، دیدار با پیشکسوتان هنری و همایش بزرگ هنرمندان بسیجی استان را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.


به گفته اسکندری همایش بزرگ هنرمندان بسیجی آذربایجان شرقی با حضور مسئولان فرهنگی هنری و هنرمندان بسیجی استان، روز یکشنبه(22 فروردین) در سالن اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن برگزار خواهد شد که در این همایش از هنرمندان برتر و فعالان هنری، مسئولان کانون های فعال و مربیان برتر صالحین استان تجلیل خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار