یوسفی

اولویت‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی خراسان شمالی اعلام شد

مسئول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی از قطبی کردن پروژه های اقتصاد مقاومتی در مناطق مختلف استان به منظور استفاده از ظرفیت‌های داخلی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۸۰۸۰
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ نقویان گفت:هدف بسیج سازندگی کمک به تحقق سخنان مقام معظم رهبری در خصوص شعار امسال و تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است که این هدف را از طریق برنامه های مختلفی از جمله اردوهای جهادی، اردوهای هجرت سازمانی و اردوهای دانشجویی انجام می دهد.

نقویان اظهارکرد: در سال جاری تصمیم بر قطبی کردن اقدامات در روستاها و مناطق مختلف که استعداد تولید محصول خاصی وجود دارد، است.

وی اضافه کرد: در این راستا از ظرفیت های مختلف از جمله اردوهای جهادی، برنامه های ترویجی، پرداخت تسهیلات بانکی و ایجاد تعامل بین متقاضیان و بانک ها استفاده می شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه استان ادامه داد: بر این اساس با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان های مانه و سملقان ، گرمه و جاجرم ترویج برنامه های اقتصاد مقاومتی با ایجاد صنایع تبدیلی در خصوص محصولات باغی سردرختی و میوه خشک کن در نظر گرفته شده است.

نقویان گفت: در شهرستان های فاروج ، بجنورد و شیروان نیز با توجه به تولید انبوه محصول انگور ، ایجاد صنایع تبدیلی انگور، کشمش و شیره انگور مد نظر است.

این مسئول اولویت شهرستان اسفراین را با توجه به تولید زیاد عسل مربوط به صنایع حوزه عسل و زنبورداری عنوان کرد.

به گفته وی در سال 93 و 94 بالغ بر 24 میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح های تولیدی ، حمایتی و صنایع تبدیلی پرداخت شد.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون رقم ریالی تسهیلات حوزه اقتصاد مقاومتی برای سال 95 مشخص نشده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار